- Mamy braki z powodu spóźniającej się dostawy MRJ — stwierdził nowy, od 1 kwietnia szef rady dyrektorów i prezes lotniczej filii ANA, All Nippon Airways. Dodał, ż ta największa japońska linia lotnicza nie zamierza rezygnować z zamówionych 25 samolotów 90-miejscowych, zaprojektowanych w Japonii,
Boeingi zostaną wynajęte od BOC Aviaton Ltd z Singapuru i od SMBC Aviation Capital z Dublina — poinformował.
MRJ, produkowany przez filię Mitsubishi Heavy Industries miał w styczniu opóźnienie ponad 2 lat z powodu konieczności przeprojektowania instalacji elektrycznej, dostawę pierwszej sztuki przewiduje się teraz w 2020 r. To już piąty nowy termin od czasu podjęcia prac nad tym samolotem 10 lat temu.
W związku z opóźnieniami ANA podała wcześniej, że odroczy wycofanie z użytku starszych B737-500 i upoi trzy DHC-8-Q400 od Bombardiera. Każdy z wynajętych boeingów zabiera do 2 razy więcej pasażerów od MRJ.