Aktualizacja: 08.06.2017 07:26 Publikacja: 07.06.2017 20:09
W czwartek ministrowie transportu UE po raz pierwszy będą dyskutowali o pakiecie transportowym, czyli zestawie kilkunastu regulacji prawnych, które Komisja Europejska przedstawiła tydzień temu. Z naszych nieoficjalnych informacji wynika, że Warszawa szykuje wspólne stanowisko grupy krajów protestujących przeciwko zasadzie delegowania pracowników w transporcie międzynarodowym.
Polska będzie główną ofiarą restrykcji w transporcie międzynarodowym i kabotażu, które Bruksela chce wprowadzić na życzenie Francji, popieranej przez Niemcy. Komisja Europejska zaproponowała, żeby kierowcy byli traktowani jak pracownicy delegowani (ze skomplikowanymi procedurami dotyczącymi płacy minimalnej itp.) już od trzech dni spędzonych w jednym kraju, w rozliczeniu miesięcznym. Ponadto chce, żeby każdy kierowca po trzech tygodniach spędzonych na drogach międzynarodowych wracał na minimum tydzień odpoczynku do kraju. Ogranicza też kabotaż do trzech operacji w ciągu trzech dni.
Wiadomo już, co było przyczyną pożaru samolotu British Airways, który zablokował londyńskie lotnisko Gatwick, pr...
Jeśli nie dojdzie do porozumienia handlowego z Waszyngtonem, Komisja Europejska gotowa jest do wprowadzenia ceł...
Uber zawiódł inwestorów niższymi od oczekiwań przychodami za pierwszy kwartał 2025 roku. Akcje firmy tąpnęły naw...
Rząd USA nie da pieniędzy na połączenie superszybkiej kolei z Los Angeles do San Francisco – powiedział dziennik...
Konflikt indyjsko-pakistański spowodował kolejne zakłócenia w podróżach lotniczych. Kilku przewoźników azjatycki...
W debacie o rynku pracy nie można zapominać o człowieku. Ideałem dla większości pozostaje umowa o pracę, ale technologie i potrzeba elastyczności oferują nowe rozwiązania.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas