Po zakończeniu prac pociągi będą mogły tamtędy przejeżdżać z prędkością 200 kilometrów na godzinę. To kolejny etap modernizacji CMK, dzięki której możliwe będzie skrócenie czasu podróży kursujących magistralą pociągów. W krajowej sieci kolejowej trasa jest zaliczana do najważniejszych. Wykorzystują ja przede wszystkim pociągi dalekobieżne łączące Warszawę z Katowicami, Krakowem oraz Wrocławiem.

Zaplanowana przez PLK inwestycja szacowana jest na ok. 120 milionów złotych. Jej efektem ma być sprawniejszy przejazd pociągów przez stację w Idzikowicach. Modernizacja obejmie przebudowę torów oraz wymianę sieci trakcyjnej o łącznej długości ok. 12 km. Zaplanowano zwiększenie poziomu bezpieczeństwa: w ramach przedsięwzięcia mają  być zamontowane komputerowe urządzenia sterowania, które znajdą się w nowej nastawni. Zabudowanych zostanie 40 nowych rozjazdów, w tym 12 rozjazdów dostosowanych do dużych prędkości, dochodzących do 250 kilometrów na godzinę.

Przedsięwzięcie w Idzikowicach ma być zrealizowane w systemie „projektuj i buduj". Oznacza to, że firma, która wygra przetarg, przygotuje najpierw dokumentację projektową, a także uzyska wszelkie niezbędne pozwolenia i decyzje poprzedzające rozpoczęcie prac budowlanych. Te ostatnie mają być zakończone w roku 2020. Inwestycja będzie finansowana z budżetu państwa.

Obecnie PLK realizują na Centralnej Magistrali Kolejowej 5 projektów, których łączna wartość wynosi 162 miliony złotych. Modernizowane są stacje: Olszamowice i Włoszczowa Północ a na szlakach Idzikowice – Opoczno Południe oraz Opoczno Południe – Olszamowice wymieniana jest sieć trakcyjna. Inwestycje zwiększą możliwości linii dla ruchu pasażerskiego – umożliwią przejazd większej liczby pociągów i dostosują stacje do prędkości 200, a następnie 230 kilometrów na godzinę.