Lufthansa kupuje linię Air Berlin

Prezes linii lotniczej Lufthansa Carsten Spohr poinformował, że w południe dojdzie do notarialnego podpisania umowy kupna linii Air Berlin.

Aktualizacja: 12.10.2017 10:04 Publikacja: 12.10.2017 09:33

Lufthansa kupuje linię Air Berlin

Foto: Bloomberg

Gazeta "Bild am Sonntag" twierdzi, że Lufthansa oferuje 200 mln euro swemu zbankrutowanemu rywalowi. Ponadto największy niemiecki przewoźnik lotniczy gotów jest wyłożyć do 100 mln euro na utrzymanie w ruchu floty samolotów Air Berlin w okresie przejściowym. Trzy miesiące ma niemiecki i unijny urząd ds. konkurencji na wydanie zgody na kupno linii.

Air Berlin większość pieniędzy przeznaczy na spłatę rządowego kredytu pomostowego w wysokości 150 mln euro, dzięki któremu utrzymywany jest w tej chwili ruch samolotów Air Berlin.

Linie Air Berlin, drugie co do wielkości w Niemczech, musiały w sierpniu tego roku wystąpić o ochronę przed wierzycielami, kiedy ich udziałowiec - linie Etihad Airways - wstrzymał finansowanie po latach strat.

Pod koniec września komitet wierzycieli Air Berlin zdecydował, że do 12 października będzie prowadził rozmowy o sprzedaży z przedstawicielami najpierw Lufthansy, a następnie brytyjskiej taniej linii Easyjet. Według niemieckich mediów linia zostanie podzielona a największa część majątku Air Berlin przypadnie Lufthansie. Zdaniem "Bild am Sonntag" Lufthansa przejmie również flotę samolotów transportowych należących do spółki-córki Air Berlin - LG Walter.

Brytyjski przewoźnik Easyjet ma natomiast przejąć spółkę-córkę Air Berlin Technik zatrudniającą około 850 pracowników.

Majątek ruchomy Air Berlin obejmuje m.in. 144 samoloty pasażerskie i transportowe, w tym 17 dalekodystansowych. Linia Air Berlin zatrudnia w tej chwili ponad 8500 osób.

Air Berlin od kilku lat odnotowuje straty; w 2016 roku wyniosły one 780 mln euro. Łączne zadłużenie tych linii to blisko 1,2 mld euro.

Gazeta "Bild am Sonntag" twierdzi, że Lufthansa oferuje 200 mln euro swemu zbankrutowanemu rywalowi. Ponadto największy niemiecki przewoźnik lotniczy gotów jest wyłożyć do 100 mln euro na utrzymanie w ruchu floty samolotów Air Berlin w okresie przejściowym. Trzy miesiące ma niemiecki i unijny urząd ds. konkurencji na wydanie zgody na kupno linii.

Air Berlin większość pieniędzy przeznaczy na spłatę rządowego kredytu pomostowego w wysokości 150 mln euro, dzięki któremu utrzymywany jest w tej chwili ruch samolotów Air Berlin.

2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Transport
Zagłuszanie sygnału GPS - poważny problem dla lotnictwa
Transport
Bruksela przywołuje do porządku 20 linii lotniczych. Chodzi o „greenwashing”
Transport
Niemiecki superpociąg lepszy od francuskiego TGV
Transport
Kubańska linia lotnicza bez paliwa. Zmuszona do zawieszenia działalności
Transport
Lotniczy dress code. Jak się ubrać na podróż samolotem
Materiał Promocyjny
20 lat Polski Wschodniej w Unii Europejskiej