#RZECZoBIZNESIE: Krzysztof Urban: Usługi taksówkowe w Polsce są tanie

Ze stolic w UE tylko w Sofii i Bukareszcie usługa taxi jest tańsza niż w Warszawie – mówi Krzysztof Urban, dyrektor generalny myTaxi w Polsce, gość programu Pawła Rożyńskiego.

Aktualizacja: 30.11.2017 12:12 Publikacja: 30.11.2017 11:11

#RZECZoBIZNESIE: Krzysztof Urban: Usługi taksówkowe w Polsce są tanie

Foto: Rzeczpospolita

Gość przyznał, że polski rynek taksówkowy na tle innych krajów UE, gdzie działa myTaxi, jest dość mocno zderegulowany. - Od 2013 r. dojście do tego zawodu jest bardzo proste. W Polsce nie ma limitów licencji. W Warszawie, mieście z 2 mln mieszkańców, mamy aktywnych ponad 11 tys. licencji. W Nowym Jorku jest 14 tys. licencji – mówił Urban.

MyTaxi jest największą firmą taksówkową w Europie. - Jesteśmy w 12 krajach. Nasza usługa jest najbardziej rozwinięta w Irlandii i Niemczech. Polska jest wśród krajów, które się najszybciej rozwijają. W tym roku zwiększymy liczbę kursów ponad dwukrotnie – podał gość.

Aplikacje zmieniają nasze nawyki i sposób zamawiania taksówki. - 80 proc. naszych zamówień kończy się płatnością przez aplikację. Od strony kierowcy to lepsza efektywności i lepsze wykorzystanie ich czasu – ocenił.

Przyznał, że przychody rosną proporcjonalnie do ilości kursów, które realizują. - Nasza prowizja jest oparta o ilość zleceń, które z sukcesem przekazujemy kierowcom. Średnia wartość kursu jest w miarę stała przez cały rok. Inwestorzy na razie nie podają szczegółowych danych - mówił Urban.

MyTaxi posiada największą flotę w Warszawie, ponad 1600 kierowców.

- Jesteśmy w stanie na klasycznym rynku taksówkowym zaproponować wszystkie dogodności, które kojarzymy z aplikacją jak zamawianie, płatność i ocenę – stwierdził.

Przyznał, że dla użytkowników najważniejsza jest wygoda zamawiania i czas oczekiwania na samochód. Cena jest na trzecim miejscu.

Urban zaznaczył, że usługi taksówkowe w Polsce są tanie. - Ze stolic w UE tylko w Sofii i Bukareszcie usługa taxi jest tańsza niż w Warszawie – podał.

Usługa taxi się rozwija. Przez ostatnie lata widać wzrost jakościowy floty i podejścia do kierowców. - Platformy jak nasza dają istotną motywację, żeby starać się o pasażera, pomagają podnosić tę jakość – ocenił gość.

MyTaxi mam flotę już 30 aut elektrycznych, które jeżdżą po Warszawie i Krakowie.

- Mamy też naszą innowację, którą jako pierwsi w Europie zaproponowaliśmy. myTaxi Match pozwala dwóm pasażerom podzielić się taksówką, zakładając, że jadą w tym samym czasie w podobnym kierunku. Możliwe, że kilkanaście procent zamówień będzie w ten sposób realizowana - prognozował Urban.

Gość przyznał, że polski rynek taksówkowy na tle innych krajów UE, gdzie działa myTaxi, jest dość mocno zderegulowany. - Od 2013 r. dojście do tego zawodu jest bardzo proste. W Polsce nie ma limitów licencji. W Warszawie, mieście z 2 mln mieszkańców, mamy aktywnych ponad 11 tys. licencji. W Nowym Jorku jest 14 tys. licencji – mówił Urban.

MyTaxi jest największą firmą taksówkową w Europie. - Jesteśmy w 12 krajach. Nasza usługa jest najbardziej rozwinięta w Irlandii i Niemczech. Polska jest wśród krajów, które się najszybciej rozwijają. W tym roku zwiększymy liczbę kursów ponad dwukrotnie – podał gość.

2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Transport
Polskie firmy apelują do Donalda Tuska: nie porzucajcie projektu CPK
Transport
Smartwings na celowniku LOT-u. Zdrowa linia z trudną przeszłością
Transport
Tak Unia Europejska zmieniła transport w Polsce
Transport
LOT wraca do zakupów. Polski przewoźnik na krótkiej liście miliardera
Transport
Maciej Lasek: Budowa CPK oznacza koniec Lotniska Chopina na Okęciu
Materiał Promocyjny
Wsparcie dla beneficjentów dotacji unijnych, w tym środków z KPO