Już za 19 zł miesięcznie przez rok
Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Aktualizacja: 06.12.2017 21:00 Publikacja: 06.12.2017 21:00
Foto: 123RF
– Przyczyną, dla której Finlandia zaczęła poważnie pracować nad tym projektem, jest plan budowy Rail Baltic z Tallina przez Rygę, Kowno, Warszawę do Berlina. Po jego ukończeniu Finlandia w rozumieniu Europy Środkowej przekształci się w wyspę – wyjaśnia gazecie „Eesti Päevaleht" Ewa Killar z estońskiego ministerstwa komunikacji.
Projekt EstFin Link ma być gotowy w lutym 2018 r. Będzie to najdłuższy tunel podmorski na świecie. Prognozowana długość połączenia kolejowego ze stacji Pasila w Helsinkach do stacji Vantaa (lotnisko) w Tallinie to około 80 km, z czego 50 km będzie przebiegało pod wodą. Podróż z Helsinek do Tallina ma zająć nie więcej niż 30 minut.
Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
W sobotę rano doszło do awarii systemu zarządzania ruchem lotniczym ATM_P 21 w Polskiej Agencji Żeglugi Powietrz...
Po wprowadzeniu polskich kontroli ciężarówki dłużej czekają na wjazd do kraju. Dla krajowych transportowców jedn...
Po inwazji na Ukrainę Rosjanie i wprowadzeniu zachodnich sankcji Rosjanie chcieli przestawić przemysł lotniczy n...
To koniec arabskiej przygody Wizz Aira. Po ponad pięciu latach 1 września 2025 r. węgierski przewoźnik zamknie s...
Dlaczego Ryanair zdecydował się na podpisanie wieloletniej umowy z lotniskiem w Modlinie? Powodów jest kilka. Gł...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas