Aktualizacja: 06.12.2017 21:00 Publikacja: 06.12.2017 21:00
Foto: 123RF
– Przyczyną, dla której Finlandia zaczęła poważnie pracować nad tym projektem, jest plan budowy Rail Baltic z Tallina przez Rygę, Kowno, Warszawę do Berlina. Po jego ukończeniu Finlandia w rozumieniu Europy Środkowej przekształci się w wyspę – wyjaśnia gazecie „Eesti Päevaleht" Ewa Killar z estońskiego ministerstwa komunikacji.
Projekt EstFin Link ma być gotowy w lutym 2018 r. Będzie to najdłuższy tunel podmorski na świecie. Prognozowana długość połączenia kolejowego ze stacji Pasila w Helsinkach do stacji Vantaa (lotnisko) w Tallinie to około 80 km, z czego 50 km będzie przebiegało pod wodą. Podróż z Helsinek do Tallina ma zająć nie więcej niż 30 minut.
Republiki bałtyckie nie zbudowały na czas linii kolejowej, która umożliwiłaby transport wojsk NATO w przypadku w...
Wiadomo już, co było przyczyną pożaru samolotu British Airways, który zablokował londyńskie lotnisko Gatwick, pr...
Jeśli nie dojdzie do porozumienia handlowego z Waszyngtonem, Komisja Europejska gotowa jest do wprowadzenia ceł...
Uber zawiódł inwestorów niższymi od oczekiwań przychodami za pierwszy kwartał 2025 roku. Akcje firmy tąpnęły naw...
Rząd USA nie da pieniędzy na połączenie superszybkiej kolei z Los Angeles do San Francisco – powiedział dziennik...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas