Aktualizacja: 20.02.2018 16:16 Publikacja: 20.02.2018 16:13
A350
Foto: Wikimedia
Ubiegłego lata europejski producent odłożył na półkę wstępne plany produkowania większego A350, który konkurowałby bezpośrednio z nowym B777X będącym obecnie na etapie powstawania.
- Na razie nie mamy takich planów, nie widzimy potrzeby - powiedziała. Nie potrafiła powiedzieć, co mogłoby wywołać popyt na większą wersję tego samolotu szerokokadłubowego. Dodała jednak, że największy na świecie A380 zaspokaja potrzeby transportu na bardzo uczęszczanych szlakach, ale istnieje nadal duża luka między superjumbo a A350-1000, największym z rodziny A350. Wcześniej powiedziała dziennikarzom, że Airbus skupił się na istniejących A350-900 i -1000.
Pierwsza wersja zaplanowana na 217 pasażerów ma teraz 325 miejsc w standardowej konfiguracji. A350-1000 zabiera 366 podróżnych. - Doskonale plasujemy się w tym segmencie rynku tymi dwoma samolotami - powiedziała Lucas-Ugena.
A350-1000 zaczęto produkować, aby rywalizował z B777 w segmencie rynku do 400 miejsc. Boeing przygotowuje się do wypuszczenia na rynek większej wersji B777X w 2020 r.
Szefowa marketingu spotkała się z dziennikarzami przed wydaniem pierwszego A350-1000 premierowemu klientowi, Qatar Airways, który zamówił 37 takich maszyn. Prezes tej linii Akbar al-Baker poinformował z kolei, że jego linia mogłaby zamienić kilka zamówionych A350-900 na większe wersje, ale na razie wykluczył dalsze zamówienia na superjumbo.
Wiadomo już, co było przyczyną pożaru samolotu British Airways, który zablokował londyńskie lotnisko Gatwick, pr...
Jeśli nie dojdzie do porozumienia handlowego z Waszyngtonem, Komisja Europejska gotowa jest do wprowadzenia ceł...
Uber zawiódł inwestorów niższymi od oczekiwań przychodami za pierwszy kwartał 2025 roku. Akcje firmy tąpnęły naw...
Rząd USA nie da pieniędzy na połączenie superszybkiej kolei z Los Angeles do San Francisco – powiedział dziennik...
Konflikt indyjsko-pakistański spowodował kolejne zakłócenia w podróżach lotniczych. Kilku przewoźników azjatycki...
W debacie o rynku pracy nie można zapominać o człowieku. Ideałem dla większości pozostaje umowa o pracę, ale technologie i potrzeba elastyczności oferują nowe rozwiązania.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas