Aktualizacja: 20.02.2018 16:16 Publikacja: 20.02.2018 16:13
A350
Foto: Wikimedia
Ubiegłego lata europejski producent odłożył na półkę wstępne plany produkowania większego A350, który konkurowałby bezpośrednio z nowym B777X będącym obecnie na etapie powstawania.
- Na razie nie mamy takich planów, nie widzimy potrzeby - powiedziała. Nie potrafiła powiedzieć, co mogłoby wywołać popyt na większą wersję tego samolotu szerokokadłubowego. Dodała jednak, że największy na świecie A380 zaspokaja potrzeby transportu na bardzo uczęszczanych szlakach, ale istnieje nadal duża luka między superjumbo a A350-1000, największym z rodziny A350. Wcześniej powiedziała dziennikarzom, że Airbus skupił się na istniejących A350-900 i -1000.
Pierwsza wersja zaplanowana na 217 pasażerów ma teraz 325 miejsc w standardowej konfiguracji. A350-1000 zabiera 366 podróżnych. - Doskonale plasujemy się w tym segmencie rynku tymi dwoma samolotami - powiedziała Lucas-Ugena.
A350-1000 zaczęto produkować, aby rywalizował z B777 w segmencie rynku do 400 miejsc. Boeing przygotowuje się do wypuszczenia na rynek większej wersji B777X w 2020 r.
Szefowa marketingu spotkała się z dziennikarzami przed wydaniem pierwszego A350-1000 premierowemu klientowi, Qatar Airways, który zamówił 37 takich maszyn. Prezes tej linii Akbar al-Baker poinformował z kolei, że jego linia mogłaby zamienić kilka zamówionych A350-900 na większe wersje, ale na razie wykluczył dalsze zamówienia na superjumbo.
Największe ugrupowanie Parlamentu Europejskiego naciska władze UE na poluzowanie planowanego na 2035 r. zakazu sprzedaży aut spalinowych oraz planowanych limitów emisji spalin.
Hucznie ogłoszony program Kremla zastąpienia zagranicznych samolotów pasażerskich własną produkcją okazał się wydmuszką. Od początku agresji Putina na Ukrainę rosyjski przemysł lotniczy był w stanie wyprodukować 7 samolotów ze 108, które obiecał narodowi Putin.
Strajkują robotnicy jednej z największych państwowych placów budowy w Rosji – autostrady z Moskwy do Jekaterinburga na Uralu. Od kilku miesięcy nie dostają pensji, bo nie płaci im rosyjski odpowiednik GDDKiA. Budowa nowej autostrady jest osobiście nadzorowana przez Putina.
W nowym rozkładzie jazdy 2024/2025 wchodzącym w życie w sobotę 15 grudnia kolej zapowiada rekordowe czasy przejazdów, więcej połączeń, wygodniejsze pociągi. Kilka miast straci jednak dostęp do pendolino.
Bank wspiera rozwój pasji, dlatego miał już w swojej ofercie konto gamingowe, atrakcyjne wizerunki kart płatniczych oraz skórek w aplikacji nawiązujących do gier. Teraz, chcąc dotrzeć do młodych, stworzył w ramach trybu kreatywnego swoją mapę symulacyjną w Fortnite, łącząc innowacyjną rozgrywkę z edukacją finansową i udostępniając graczom możliwość stworzenia w wirtualnym świecie własnego banku.
Polityka Banku Rosji dobija rosyjski transport drogowy. Większość rosyjskich firm zajmujących się przewozami towarowymi zakończy rok 2024 stratami, a około 30 proc. z nich grozi bankructwo. Jedynym ratunkiem jest szara strefa.
Dopiero po publikacji w „Rzeczpospolitej” Ministerstwo Obrony Narodowej obiecuje, że ruszą wypłaty dla właścicieli budynków, które zostały uszkodzone w czasie niskiego przelotu samolotu bojowego MiG-29 w pobliżu Malborka.
Rada Unii Europejskiej przyjęła stanowiska negocjacyjne w sprawie dwóch propozycji Komisji Europejskiej, wzmocnienia praw pasażerów korzystających w jednej podróży z różnych środków transportu. To część pakietu legislacyjnego dotyczącego mobilności.
Głębokowodny terminal kontenerowy w Świnoujściu ma szansę być gotowy na przełomie 2028 i 2029 roku.
Zniesienie kontroli na bułgarskich i rumuńskich granicach będzie dopalaczem dla handlu. Polskie firmy też mają apetyt na zwiększenie obrotów.
Chińscy dostawcy informują, że lada dzień Rosja poluzuje ograniczenia w kolejowym tranzycie z Chin do Europy.
Kolej niemiecka, Deutsche Bahn, uruchomiła pakiety turystyczne, które łączą przejazd koleją z noclegami w hotelu. W ofercie znalazły się wypady do dużych miast, a pierwszymi partnerami przedsięwzięcia zostali niemieccy touroperatorzy.
W nowym rozkładzie jazdy 2024/2025 wchodzącym w życie w sobotę 15 grudnia kolej zapowiada rekordowe czasy przejazdów, więcej połączeń, wygodniejsze pociągi. Kilka miast straci jednak dostęp do pendolino.
Rekordowe sumy zainwestuje także w porty morskie i lotniska. Zapewnia, że są pieniądze na budowę CPK.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas