Aktualizacja: 08.04.2018 14:18 Publikacja: 08.04.2018 14:00
Foto: Bloomberg
To kolejna chińska inwestycja w europejską infrastrukturę. Od 2015 roku rząd w Pekinie ( Pas i Szlak są projektem państwowym) zaakceptował już projekty o wartości ponad 60 mld dol. Na razie jednak na polskim rynku nie widać przyspieszenia, ale pojawiają się projekty coraz bliżej naszego kraju.
Płowdiw jest położony 150 km od Sofii i jest operacyjnie gotowy do przyjmowania samolotów przez 24 godziny na dobę. Dla HNA jest to kolejne lotnisko europejskie nad którym przejmuje kontrolę. Pierwszym był niemiecki Hahn, tani port dla linii lotniczych, które ze względu na wysokie opłaty nie latają do Frankfurtu nad Menem. „Lotnisko w Płowdiwie stanie się dla nas drugim portem zarządzanym przez HNA Airport Group i kolejnym dowodem jak poważnie traktujemy rynek europejski i jaką wagę przykładamy do rozwoju projektu Pasa i Szlaku. Z pewnością wykorzystamy położenie lotniska w Płodiwie do zintensyfikowania współpracy pomiędzy Chinami oraz krajami Europy Środkowej i Wschodniej" - czytamy w komunikacie HNA Group.
Republiki bałtyckie nie zbudowały na czas linii kolejowej, która umożliwiłaby transport wojsk NATO w przypadku w...
Wiadomo już, co było przyczyną pożaru samolotu British Airways, który zablokował londyńskie lotnisko Gatwick, pr...
Jeśli nie dojdzie do porozumienia handlowego z Waszyngtonem, Komisja Europejska gotowa jest do wprowadzenia ceł...
Uber zawiódł inwestorów niższymi od oczekiwań przychodami za pierwszy kwartał 2025 roku. Akcje firmy tąpnęły naw...
Rząd USA nie da pieniędzy na połączenie superszybkiej kolei z Los Angeles do San Francisco – powiedział dziennik...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas