Warszawa. Obwodnica stolicy się zatka, potrzebny duży ring

Ministerstwo Infrastruktury przymierza się do budowy wielkiego ringu wokół Warszawy. W najbardziej korzystnym scenariuszu inwestycja mogłaby być gotowa za dziesięć lat.

Publikacja: 08.04.2018 21:00

Warszawa. Obwodnica stolicy się zatka, potrzebny duży ring

Foto: Fotorzepa, Piotr Guzik PG Piotr Guzik

Nowa obwodnica odsunięta od miasta o kilkadziesiąt kilometrów staje się konieczna, bo obecne szybkie trasy otaczające Warszawę zatykają się. Na moście Grota w ciągu drogi S8 średnie dobowe natężenie ruchu już trzy lata temu przekraczało 140 tys. pojazdów, a ostatnio rejestrowano dni, gdy dochodziło do nawet 200 tys. Coraz tłoczniej robi się także na południowej części obecnie powstającego ringu (trasa A2), od Konotopy do ul. Puławskiej i w stronę Janek. – Ekspresowa obwodnica Warszawy powstanie najprawdopodobniej do 2023 roku, ale już dzisiaj trzeba myśleć, co dalej. Chcemy, aby duży ring warszawski, przejmujący zarówno ruch tranzytowy, jak i wspomagający aglomerację, powstał przed rozpoczęciem funkcjonowania Centralnego Portu Komunikacyjnego – powiedział „Rzeczpospolitej" wiceminister infrastruktury Marek Chodkiewicz. Jak zaznaczył, „projekt jest obecnie na wstępnym etapie".

Dostęp na ROK tylko za 79zł z Płatnościami powtarzalnymi BLIK

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Transport
Złodzieje zablokowali pociągi Eurostar. Linia zaleca pasażerom odłożenie podróży
Transport
PKP Cargo zamierza pozbyć się zbędnych węglarek. Trafią na złom
Transport
Efekt zawieszenia broni na Bliskim Wschodzie: loty wracają do normy
Transport
Podróże na Bliski Wschód z utrudnieniami. Co czeka pasażerów?
Materiał Promocyjny
Firmy, które zmieniły polską branżę budowlaną. 35 lat VELUX Polska
Transport
Konflikt na Bliskim Wschodzie mocno uderza w lotnictwo. Bilety mogą podrożeć