Reklama

Modlin i Warszawa na kolizyjnym kursie. Korzysta Ryanair

Modlin nie jest w stanie obsłuży 17-20 mln pasażerów — uważają eksperci ds. lotnictwa. Władze tego portu odpierają te zarzuty.

Aktualizacja: 17.04.2018 22:36 Publikacja: 17.04.2018 21:38

Według ekspertów z Arup Polska pole do zwiększenia przepustowości lotniska w Modlinie jest mocno ogr

Według ekspertów z Arup Polska pole do zwiększenia przepustowości lotniska w Modlinie jest mocno ograniczone.

Foto: materiały prasowe

Koszt rozbudowy portu wyliczono na 827 mln złotych wydawanych w trzech etapach. W raporcie brytyjskiej firmy analitycznej Arup ta kwota byłaby o ok. 200 mln złotych wyższa, chociaż nie gwarantowałoby to przepustowości na tak wysokim poziomie. Na pieniądze musieliby złożyć się wspólnicy Agencja Mienia Wojskowego (34,43 proc. udziałów), Państwowe Przedsiębiorstwo Porty Lotnicze (30,39 proc.), Województwo Mazowieckie (30,37) oraz Nowy Dwór Mazowiecki (4,81 proc.). Prezes PPL Mariusz Szpikowski uważa, że port jest już i tak nadmiernie zadłużony i mówi, że nie doda ani złotówki i nie zgodzi się na emisję obligacji za 60 mln złotych potrzebnych Modlinowi „na już”, jeśli nie zobaczy umowy portu z irlandzkim Ryanairem, co do której linia zastrzegła sobie poufność.

Pozostało jeszcze 92% artykułu

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Transport
Flota cieni Putina wciąż rośnie. Są w niej już wszystkie złomy świata
Transport
Potężny cyberatak na europejskie lotniska. Loty opóźnione i odwołane
Transport
Minister infrastruktury Dariusz Klimczak: PKP Intercity przywróci połączenia do 14 miast
Transport
Polska zamknęła granicę. Chińskie towary popłyną przez rosyjską Arktykę
Transport
Pokłosie zamówienia LOT-u. Airbus podwoi zatrudnienie w Polsce
Reklama
Reklama