Aktualizacja: 28.05.2018 21:42 Publikacja: 28.05.2018 21:00
Foto: Adobe Stock
Za baryłkę kerosenu lotniczego 28 maja trzeba było zapłacić 94 dol. Tymczasem według prognozy Międzynarodowego Stowarzyszenia Przewoźników Powietrznych (IATA) średnia cena tego paliwa miała wynieść ok. 60 dol. IATA było zbyt optymistyczne: już teraz linie lotnicze na świecie mają świadomość, że tylko za pięć miesięcy 2018 r. ich rachunek za samo paliwo będzie większy o ok 40 mln dol.
W niektórych przypadkach paliwo stanowi nawet połowę kosztów linii lotniczych. Dlatego wzrost jego cen przekłada się bezpośrednio na wzrost kosztów przewoźników, którzy chociaż częściowo będą chcieli skompensować to sobie wyższymi cenami biletów.
Otwieramy program „Polskie morze”, którego pierwszym zadaniem jest zapewnienie bezpieczeństwa Bałtyku — zapowied...
Republiki bałtyckie nie zbudowały na czas linii kolejowej, która umożliwiłaby transport wojsk NATO w przypadku w...
Wiadomo już, co było przyczyną pożaru samolotu British Airways, który zablokował londyńskie lotnisko Gatwick, pr...
Jeśli nie dojdzie do porozumienia handlowego z Waszyngtonem, Komisja Europejska gotowa jest do wprowadzenia ceł...
Uber zawiódł inwestorów niższymi od oczekiwań przychodami za pierwszy kwartał 2025 roku. Akcje firmy tąpnęły naw...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas