Reklama

Składy superszybkiej kolei Alstoma i Hitachi dla Brytyjczyków

Spółka j. v. Hitachi-Alstom High Speed (HAH-S) potwierdziła podpisanie z brytyjskim operatorem High Speed Two (HS2) kontraktów o wartości 1,97 mld funtów (2,3 mld euro) na zaprojektowanie, produkcję i zapewnienie obsługi 54 składów elektrycznych pociągów dużej prędkości przez 12 lat, z początkowo 12-miesięcznym ich serwisowaniem.

Publikacja: 09.12.2021 17:19

Składy superszybkiej kolei Alstoma i Hitachi dla Brytyjczyków

Foto: Bloomberg

Ośmiowagonowe składy o łącznej długości 200 metrów z możliwością ich wydłużenia do 16 wagonów zabierających ponad 1000 podróżnych są zmienioną wersją ETR 1000, które Hitachi i Bombardier produkują dla włoskiego klienta Trenitalia. Składy będą osiągać maksymalną prędkość 360 km/h, największą w Europie, większą od niektórych wersji Shinkansena. Ich dostawa zacznie się w 2025 r. Początkowo mają kursować na pierwszym odcinku magistrali z londyńskiej stacji Euston do Birmingham. W kolejnych etapach przewiduje się połączenia z innymi miastami, m.in. z Manchesterem, Liverpoolem i Glasgow. Nowoczesne pociągi o napędzie elektrycznym skrócą czas podróży, pozwolą zmniejszyć emisje spalin w transporcie zachęcając ludzi do korzystania z takiego transportu zamiast z samochodów czy samolotów.

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Czytaj, to co ważne.

Reklama
Transport
Polacy mistrzami odbioru paczek. E-commerce nie nadąża za tempem
Transport
Porządki w Grupie Lufthansy. Wszystkie decyzje będą podejmowane w Niemczech
Transport
Polskie lotniska najlepsze w Europie. Będzie rekord odprawionych pasażerów
Transport
Największy port zbożowy Rosji sparaliżowany przez dekret Putina
Materiał Promocyjny
Bieszczady to region, który wciąż zachowuje aurę dzikości i tajemniczości
Transport
Tak mało taksówek jeszcze nie było
Materiał Promocyjny
Jak sfinansować rozwój w branży rolno-spożywczej?
Reklama
Reklama