Składy superszybkiej kolei Alstoma i Hitachi dla Brytyjczyków

Spółka j. v. Hitachi-Alstom High Speed (HAH-S) potwierdziła podpisanie z brytyjskim operatorem High Speed Two (HS2) kontraktów o wartości 1,97 mld funtów (2,3 mld euro) na zaprojektowanie, produkcję i zapewnienie obsługi 54 składów elektrycznych pociągów dużej prędkości przez 12 lat, z początkowo 12-miesięcznym ich serwisowaniem.

Publikacja: 09.12.2021 17:19

Składy superszybkiej kolei Alstoma i Hitachi dla Brytyjczyków

Foto: Bloomberg

Ośmiowagonowe składy o łącznej długości 200 metrów z możliwością ich wydłużenia do 16 wagonów zabierających ponad 1000 podróżnych są zmienioną wersją ETR 1000, które Hitachi i Bombardier produkują dla włoskiego klienta Trenitalia. Składy będą osiągać maksymalną prędkość 360 km/h, największą w Europie, większą od niektórych wersji Shinkansena. Ich dostawa zacznie się w 2025 r. Początkowo mają kursować na pierwszym odcinku magistrali z londyńskiej stacji Euston do Birmingham. W kolejnych etapach przewiduje się połączenia z innymi miastami, m.in. z Manchesterem, Liverpoolem i Glasgow. Nowoczesne pociągi o napędzie elektrycznym skrócą czas podróży, pozwolą zmniejszyć emisje spalin w transporcie zachęcając ludzi do korzystania z takiego transportu zamiast z samochodów czy samolotów.

Dostęp na ROK tylko za 79zł z Płatnościami powtarzalnymi BLIK

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Transport
Fundusz Kolejowy mało efektywny
Transport
Indyjskie Dreamlinery sprawdzone po katastyrofie. Co wykazał przegląd?
Transport
Moskiewskie lotnisko znacjonalizowane. „Szukanie haków na cudzoziemców"
Transport
LOT wybrał samoloty. Ile na zamówieniu skorzysta gospodarka?
Materiał Promocyjny
Bank Pekao nagrodzony w konkursie The Drum Awards for Marketing EMEA za działania w Fortnite
Transport
W PKP Cargo rośnie napięcie na linii zarząd – związkowcy