Lotniska paryskie i Amsterdam rozstają się kapitałowo

Aéroports de Paris (ADP) i Royal Schiphol Group poinformowały o wygaśnięciu 30 listopada partnerstwa kapitałowego HubLink. Ich rozstanie nie ma nic wspólnego z grupą Air France-KLM, która ma się dobrze.

Publikacja: 01.12.2021 21:50

Lotnisko Schiphol

Lotnisko Schiphol

Foto: Bloomberg

Operator lotnisk w Paryżu i operator lotniska w Amsterdamie zakończyli tym samym strategiczną współpracę, która zaczęła się w 2008 r. i trwała 13 lat (miała trwać 12 lat, ale w końcu 2020 r. została przedłużona o rok). Obecnie przystąpili do programu cesji wzajemnych udziałów po 8 proc., mają na to 18 miesięcy.

Nie była to niespodzianka, bo francuski partner poinformował przy ogłaszaniu bilansu I półrocza, że umowa o współpracy dotycząca HubLinka nie zostanie przedłużona. Bezpośrednią konsekwencją są zmiany kadrowe. Prezes lotniska Schiphol, Dick Benschop i dyrektor finansowy Robert Carsouw odeszli z końcem listopada z rady administracyjnej ADP, a dyrektor generalny ADP, Edward Arkwright zwolnił stanowisko w radzie nadzorczej w Amsterdamie — podał dziennik „La Tribune” za AFP.

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.

Subskrybuj i bądź na bieżąco!

Reklama
Transport
Zagraniczne samoloty miały pójść w odstawkę. Rosjanie przyznają: to się nie uda
Transport
Drastyczna decyzja Wizz Aira. Żegnajcie Emiraty. Teraz Europa Środkowa będzie najważniejsza
Transport
Ryanair przeprosił się z Modlinem. W tle groźni rywale
Transport
Rosyjska lotnicza ruletka. Przestrzeń powietrzna coraz bardziej niebezpieczna
Transport
LOT wycenił koszty powrotu na Ukrainę. To wydatek setek milionów dolarów
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama