Reklama
Rozwiń
Reklama

Salon lotniczy w Moskwie. Zapowiedź kontraktów eksportowych

Osiemdziesiąt maszyn kupiły rosyjskie linie lotnicze i firmy leasingowe z tego kraju podczas kończącego się w niedzielę, 25 lipca salonu lotniczego MAKS-2021 na moskiewskim lotnisku Żukowskij. Zapowiadają się także kontrakty eksportowe.

Aktualizacja: 25.07.2021 13:48 Publikacja: 25.07.2021 12:46

Władimir Putin na otwarciu MAKS 2021

Władimir Putin na otwarciu MAKS 2021

Foto: AFP

Pięciu przewoźników, w tym trzech państwowych, popisało umowy na kupno 58 Suchojów 100s Superjet i 22 nowe regionalne Iljuszyny Il-114 — poinformowała United Aircraft Corporation (UAC) i państwowa firma leasingowa GTLK.

Najwięcej, bo 25 Suchojów chcą kupić państwowe Red Wings oraz dwie linie prywatne Azimuth i Aurora. Dla tej drugiej linii rosyjskie władze mają wielkie plany, bo chcą by awansowała do rangi regionalnego przewoźnika na dalekim wschodzie. Należąca do Grupy Aerofłotu Rossija chce kupić 15 Suchojów, bo „superjety" podobno doskonale sobie dają radę na trasach wewnętrznych w Rosji. Jak na razie jednak, po wielu próbach i niepowodzeniach Suchoj 100s Superjet nie jest w stanie pozyskać zamówień zagranicznych.

RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Month - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskasz dodatkowo pełny dostęp do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie otrzymasz dostęp do NYT: News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Reklama
Transport
RegioJet nie chce wojny z PKP Intercity
Materiał Promocyjny
Aneta Grzegorzewska, Gedeon Richter: Leki generyczne też mogą być innowacyjne
Transport
Dokąd jeździ Radosław Sikorski? Lista może zaskakiwać
Transport
Rosjanie przyznają: mamy kłopot z lataniem. Tych „kłopotów” jest jednak kilka
Transport
Kolejowy symbol hamowania niemieckiej gospodarki. Kto uratuje Deutsche Bahn?
Materiał Promocyjny
Osiedle Zdrój – zielona inwestycja w sercu Milanówka i… Polski
Transport
Wielka strata Boeinga. Ale w Seattle i tak wielka radość
Reklama
Reklama