Cudzoziemcy za sterami Aerofłotu

Masowa emigracja rosyjskich pilotów pasażerskich do linii lotniczych w Azji zmusiła narodowego przewoźnika do zatrudnienia cudzoziemców. Od razu 120, ale nie wiadomo z jakich krajów,

Aktualizacja: 04.09.2018 20:37 Publikacja: 04.09.2018 20:24

Cudzoziemcy za sterami Aerofłotu

Foto: Bloomberg

Rosawiacja (odpowiednik Urzędu Lotnictwa Cywilnego) rozdzieliła kwoty na zagranicznych kapitanów samolotów rosyjskich linii. Najwięcej dostała grupa Aerofłotu. U narodowego przewoźnika zsiądzie ich w tym roku 30, a w należących do Aerofłotu liniach Rossija i Pobieda - odpowiednio 40 i 50.

Cudzoziemcy pilotować też będą (30 osób) samoloty UTair - linii z okręgu autonomicznego Chanty-Mansyjsk, Red Wings (10) i Azymut (10). Oczywiście wszystko to pod warunkiem, że znajdą się odpowiedni chętni. Rosja oferuje pilotom mało zachęcające warunki pracy i niższe płace niż mają w innych krajach.

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.

Subskrybuj i bądź na bieżąco!

Reklama
Transport
LOT wycenił koszty powrotu na Ukrainę. To wydatek setek milionów dolarów
Materiał Promocyjny
25 lat działań na rzecz zrównoważonego rozwoju
Transport
United Airlines znów będzie latać do Izraela. Europejskie linie jeszcze czekają
Transport
Ukraina wjedzie do Polski na europejskich torach
Transport
Armagedon na lotniskach Rosji. Lecą głowy na Kremlu
Transport
Będzie z czego budować CPK. PPL mają rekordowe zyski
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama