Stocznia Szczecińska – przyszłość polskiego przemysłu

W Szczecinie ponownie produkowane są statki. Stocznia z impetem wkracza na rynek międzynarodowy, w ślad za realizowanymi już kontraktami przygotowywane są kolejne. To w stoczni bije dziś przemysłowe serce Szczecina i Pomorza Zachodniego.

Aktualizacja: 22.10.2018 09:00 Publikacja: 22.10.2018 08:00

Stocznia Szczecińska – przyszłość polskiego przemysłu

Foto: materiały prasowe

Kilka dni temu na pochylni stoczniowej zwodowano już trzeci już megajacht. W sierpniu 2018 roku ruszyła produkcja cruiserów budowanych w kooperacji z zachodnioeuropejskim kontrahentem. W najbliższych miesiącach rozpoczyna się produkcja serii coasterów, finalizowane są negocjacje dotyczące budowy zbiornikowców. Czas pracy stoczni i jej moce produkcyjne stają się coraz bardziej cenne, a definiowanie portfela obsługiwanych kontraktów wymaga podejmowania racjonalnych wyborów.

Stocznia Szczecińska to stocznia kompaktowa dysponująca pełnym potokowo-gniazdowym łańcuchem technologicznym z wyspecjalizowanymi ośrodkami do produkcji statków. Posiada zdolność realizacji kompletnego statku – od przygotowania projektu po wodowanie i wyposażenie pod banderę. Stocznia zorganizowała hub stoczniowy – środowisko, w którym wokół niej jako lidera skupiają się podmioty gospodarki morskiej. Samodzielnie kontraktuje, współpracując z 60 podmiotami branżowymi. Dzięki takiej partnerskiej i wydajnej ekonomicznie formule działania stocznia wie, jakimi zasobami dysponuje i może planować wspólne działania.

Przyjęty model biznesowy i racjonalne działania rozwojowe przynoszą realne efekty. Realizowany jest własny autorski program finansowania działań spółki, w ramach którego stocznia działa tylko i wyłącznie w oparciu o własne środki. Może się ona pochwalić stabilną sytuacją finansową, wypracowywanym od 2,5 roku zyskiem, który systematycznie angażowany jest w rozwój infrastruktury i inwestycje. Wobec realizowanej polityki ekonomicznej stocznia jest wiarygodnym partnerem dla kontrahentów w kraju i za granicą. Jest też jedynym tego typu zakładem w Europie, który nie posiada żadnych obciążeń na majątku spółki, kredytów itp. Spółka jest właścicielem gruntów i infrastruktury technologicznej.

Kluczowe znaczenie ma przemyślana koncepcja i konsekwencja w realizacji inwestycji. Od wznowienia aktywności stoczni w obecnej formule w 2016 r. do chwili obecnej wartość uruchomionych inwestycji infrastrukturalnych wyniosła 30 mln zł. Horyzonty przyszłości wyznacza projekt statku autonomicznego zgłoszony w konkursie Narodowego Centrum Badań i Rozwoju. W ślad za tym idą nowe przedsięwzięcia. Każdy statek to nowa jakość. Stocznia inicjuje nowatorskie rozwiązania i nową jakość dla budowanych przez nią statków, bo one będą pływać po morzach dopiero jutro, za rok, za dwa lata.

Do takich liderów należy przyszłość polskiego sektora okrętowego i całego przemysłu. Dzięki stoczni Szczecin jest tak ważnym miejscem na gospodarczej mapie kraju.

Kilka dni temu na pochylni stoczniowej zwodowano już trzeci już megajacht. W sierpniu 2018 roku ruszyła produkcja cruiserów budowanych w kooperacji z zachodnioeuropejskim kontrahentem. W najbliższych miesiącach rozpoczyna się produkcja serii coasterów, finalizowane są negocjacje dotyczące budowy zbiornikowców. Czas pracy stoczni i jej moce produkcyjne stają się coraz bardziej cenne, a definiowanie portfela obsługiwanych kontraktów wymaga podejmowania racjonalnych wyborów.

Stocznia Szczecińska to stocznia kompaktowa dysponująca pełnym potokowo-gniazdowym łańcuchem technologicznym z wyspecjalizowanymi ośrodkami do produkcji statków. Posiada zdolność realizacji kompletnego statku – od przygotowania projektu po wodowanie i wyposażenie pod banderę. Stocznia zorganizowała hub stoczniowy – środowisko, w którym wokół niej jako lidera skupiają się podmioty gospodarki morskiej. Samodzielnie kontraktuje, współpracując z 60 podmiotami branżowymi. Dzięki takiej partnerskiej i wydajnej ekonomicznie formule działania stocznia wie, jakimi zasobami dysponuje i może planować wspólne działania.

Transport
Niemiecki superpociąg lepszy od francuskiego TGV
Transport
Kubańska linia lotnicza bez paliwa. Zmuszona do zawieszenia działalności
Transport
Lotniczy dress code. Jak się ubrać na podróż samolotem
Transport
Gorszy kwartał Lufthansy (strajki) i Air France-KLM
Transport
Rosyjscy hakerzy znów w akcji. Finnair wstrzymuje loty
Materiał Promocyjny
Dzięki akcesji PKB Polski się podwoił