Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.
Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.
Treści, którym możesz zaufać.
Aktualizacja: 17.02.2019 11:33 Publikacja: 17.02.2019 10:45
Foto: Bloomberg
Siemens Mobility (spółka córka Siemens AG produkująca urządzenia i składy kolejowe) zawarła porozumienie z kremlowskim Rosyjskim Funduszem Inwestycji Bezpośrednich i spółką Uralska Magistrala Prędkości (UMP). Wspólnie zainwestują w magistralę na Uralu. Pociąg na trasie Czelabińsk-Jekaterynburg (220 km) pojedzie z prędkością 350 km/h. Porozumienie podpisano w piątek w Monachium, informuje gazeta RBK.
Inwestycja kosztować ma 320 mld rubli (dziś to 4,82 mld dol.), ale sygnatariusze nie ujawnili w jakich częściach sfinansują inwestycję. Budowa dwóch nitek torów ruszy w 2021 r., a pierwszy pociąg pomknie trasą cztery lata później. Finansowanie inwestycji zapewni m.in Gazprombank.
Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.
Treści, którym możesz zaufać.
– PKP Intercity podjęło decyzję, która otwiera zupełnie nowy rozdział w historii polskiej kolei dalekobieżnej. D...
Zamknięcie przez Polskę granicy z Białorusią utrudnia chiński eksport. Jechało tędy 90 proc. transportów kolejow...
W dwa tygodnie po podpisaniu umowy LOT-u z Airbusem o dostawach 40 samolotów A220 firmy zaczęły rozmawiać o konk...
Spółka koncentruje się obecnie na zahamowaniu dalszego spadku udziałów w rynku kolejowych przewozów towarowych,...
Zmiany zwyczajów Polaków, rosnąca siatka oraz zmiany we flocie powodują, że LOT rośnie szybciej niż konkurencja....
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas