Reklama

Kierownictwo Aerofłotu bez premii, powód: katastrofa SSJ-100

Majowa katastrofa samolotu SSJ-100 na lotnisku Szeremietiewo pozbawiła premii kierownictwo narodowego przewoźnika Rosji. Dochodzenie ustaliło, że winę za śmierć 41 osób ponoszą piloci Aerofłotu.

Aktualizacja: 25.06.2019 18:17 Publikacja: 25.06.2019 16:59

Kierownictwo Aerofłotu bez premii, powód: katastrofa SSJ-100

Foto: Bloomberg

- W KPI (Kluczowe Wskaźniki Efektywności, ang. Key Performance Indicators) top-menadżerów Aerofłotu jest zapis, że w wypadku katastrofy lotniczej, tracimy premie. Tak więc od drugiego kwartału do końca roku premii nie będzie - przyznał Witalij Sawieliow, dyrektor generalny Aerofłotu występując dziś podczas walnego zgromadzenia akcjonariuszy.

Szef linii pierwszy raz skomentował też dochodzenie państwowej instytucji MAK (Międzypaństwowy Komitet Lotniczy) w sprawie tego, co 5 maja wydarzyło się na pasie startowym Szeremietiewa.

- Mamy wiele pytań do wstępnego raportu MAK-u, który został opublikowany w połowie czerwca - dodał Sawieliow.

Katastrofa SSJ-100 linii Aerofłot lecącego na trasie z Moskwy do Murmańska kosztowała życie 41 osób z 78 znajdujących się na pokładzie. Maszyna zawróciła na Szeremietiewo kilka minut po starcie, a podczas lądowania uderzyła w pas i się zapaliła.

Według MAK-u pilot samolotu ocenił sytuację maszyny jako normalną, mimo kłopotów z łącznością i utraty automatycznego pilota. Wcześniej piloci Aerofłotu kilka razy starali się wejść na określony pułap, sześć razy odłączali autopilota, w końcu doprowadzając do jego uszkodzenia.

Reklama
Reklama

Przy lądowaniu maszyna trzy razy uderzyła w betonowy pas, a piloci próbowali odlecieć na drugi krąg, mimo że przy twardym lądowaniu złamało się podwozie i maszyna sunęła po pasie z podniesionym dziobem szorując częścią ogonową z silnikami, co doprowadziło do gwałtownego pożaru. Z 41 ofiar wiele spłonęło żywcem, a wielu rannych zostało poparzonych.

Transport
Premier Tusk ogłasza nową nazwę CPK. Teraz lotnisko w Baranowie to „Port Polska”
Materiał Promocyjny
MLP Group z jedną z największych transakcji najmu w Niemczech
Transport
Brama lotnicza do Europy Środkowej niepotrzebna. Przeszkodziło CPK?
Transport
Linia metra M2 zostanie przedłużona. Trzy nowe stacje w Ursusie
Transport
Huśtawka nastrojów na akcjach PKP Cargo. KNF analizuje transakcje
Materiał Promocyjny
Jak producent okien dachowych wpisał się w polską gospodarkę
Transport
Akcje PKP Cargo gwałtownie tracą na wartości
Materiał Promocyjny
Lojalność, która naprawdę się opłaca. Skorzystaj z Circle K extra
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama