Aktualizacja: 12.11.2014 22:37 Publikacja: 12.11.2014 22:37
Korki, jakie tworzyły się przed bramkami na autostradach w czasie tegorocznych wakacji, mogą się jeszcze wydłużyć latem przyszłego roku.
Foto: Bloomberg
Korki, jakie tworzyły się przed bramkami na autostradach w czasie tegorocznych wakacji, mogą się jeszcze wydłużyć latem przyszłego roku. Wszyscy operatorzy płatnych odcinków notują bowiem wzrost liczby pojazdów. Na większe natężenie ruchu wpływa także coraz lepsza sieć połączeń pomiędzy szybkimi trasami.
W tym roku przybyło prawie 8 proc. samochodów na Autostradzie Małopolskiej. Jak podała spółka Stalexport Autostrady, średni dobowy ruch na koncesyjnych odcinku A4 pomiędzy Katowicami a Krakowem zwiększył się w pierwszych trzech kwartałach do ponad 34,2 tys. pojazdów z 31,7 tys. w podobnym okresie rok wcześniej. W przypadku samochodów osobowych ruch dobowy wzrósł z 26,7 tys. do 28,8 tys., natomiast w przypadku ciężarówek podskoczył z niecałych 5 tys. w roku ubiegłym do przeszło 5,4 tys. obecnie. Rekordowy okazał się trzeci kwartał, gdy natężenie ruchu przekroczyło 54 tys. pojazdów. W tym czasie rok wcześniej autostradą przejeżdżało średnio 45,9 tys. aut. – Pozytywny trend wzrostu ruchu to efekt sytuacji makroekonomicznej – twierdzi spółka. Ale na wzrost tranzytu wpływa także wydłużanie całej A4, która w 2015 roku dojedzie do wschodniej granicy.
Budowa drogi ekspresowej S16 na odcinku Olsztyn-Biskupiec to pierwszy projekt GDDKiA w Polsce dla którego wdrożono zaktualizowane dokumenty kontraktowe w sprawie przepisów techniczno-budowlanych. Co to oznacza? Na jakim etapie jest ta inwestycja?
Wyższe zyski, wyższa marża, tańsze paliwo i pełne samoloty. To dlatego w tym roku europejskie linie lotnicze zarobią na każdym przewiezionym pasażerze 8,2 dolara.
W punktualności PKP są lepsze od Deutsche Bahn, ale w sposobie rezerwacji niemal najgorsze w Europie. Ranking kolei w Europie wygrywają Włosi, Szwajcarzy i prywatny przewoźnik z Czech, który chce wjechać do Polski.
Rosji coraz bardziej brakuje dobrze wyszkolonych pilotów maszyn cywilnych. To dlatego dochodzi do problemów przy lądowaniu i maszyny kończą w polu bądź z uszkodzonym podwoziem.
Bank zachęca rodziców do wprowadzenia swoich dzieci w świat finansów. W prezencie można otrzymać 200 zł dla dziecka oraz voucher na 100 zł dla siebie.
Boeing nie wznowił dotąd produkcji MAX-ów po strajku mechaników od 13 września do 4 listopada — ogłosił szef urzędu lotnictwa FAA. Produkcja ma ruszyć jeszcze w grudniu. Mike Whitaker odrębnie podał, że chce ograniczyć procedurę certyfikacji nowych samolotów i wzmocnić nadzór nad Boeingiem.
Listopad był szesnastym miesiącem spadków rejestracji przyczep i naczep. Na horyzoncie nie widać żadnych śladów poprawy.
Wyższe zyski, wyższa marża, tańsze paliwo i pełne samoloty. To dlatego w tym roku europejskie linie lotnicze zarobią na każdym przewiezionym pasażerze 8,2 dolara.
Rzeszowskie centrum logistyczno-przemysłowe dostarczy na rynek ponad 52 tys. mkw. powierzchni magazynowej i biurowej.
Deweloper, spółka GLP, rozpoczął budowę swojego drugiego centrum logistycznego w Lędzinach. Obiekt zaoferuje 40 tys. mkw. powierzchni.
Rosyjskie cła wywozowe dotyczą także chińskiego tranzytu. Z tego powodu tamtejsi eksporterzy część towarów wysyłają morzem.
Kazachstan od wielu lat realizuje plan rozwoju sieci transportowej. Tylko w ostatnich latach wybudowano 2500 km sieci kolejowej, a inwestycje w tym sektorze osiągnęły poziom ponad 31 mld euro.
W punktualności PKP są lepsze od Deutsche Bahn, ale w sposobie rezerwacji niemal najgorsze w Europie. Ranking kolei w Europie wygrywają Włosi, Szwajcarzy i prywatny przewoźnik z Czech, który chce wjechać do Polski.
Brak kontroli na rumuńskich i bułgarskich granicach usprawni działanie sieci drobnicowych, na czym skorzysta także Grecja. Przywracane są jednak kontrole na granicach Niemiec i Holandii.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas