Reklama

Będzie mniej Pendolino

W nocy z soboty na niedzielę ruszyła sprzedaż biletów na Pendolino. W pierwszych godzinach sprzedało się 2 tys. sztuk. Uruchomienie sprzedaży trzeba było jednak opóźnić, bo PKP Intercity miała problemy techniczne z wprowadzeniem nowej oferty do systemu.

Publikacja: 16.11.2014 10:50

Poleciały głowy za pendolino

Poleciały głowy za pendolino

Foto: Bloomberg

- Obecnie sprzedaż biletów w kasach w całym kraju przebiega bez większych zakłóceń, natomiast przedłużono czas obowiązywania przerwy technologicznej w internecie – informowała w niedzielę rano Zuznanna Szopowska, rzecznik PKP Intercity.

Nowe pociągi Pendolino pojawią się na torach w połowie grudnia, kiedy wejdzie w życie nowy rozkład jazdy. Będą miały kategorię Express InterCity Premium. Ale początkowo będzie ich znacznie mniej niż zakładano. Powodem są opóźnienia ze strony producenta pociągów – firmę Alstom.

Obecnie w Polsce jest już 17 składów Pendolino. Jednak dopiero 11 z nich przeszło testy PKP. – Dlatego w grudniu wykorzystamy maksymalnie 15 pojazdów, z czego 9 do jazd z pasażerami. Reszta stanowić będzie niezbędną rezerwę – tłumaczy Szopowska. Jak zaznaczyła, z powodów bezpieczeństwa wprowadzenie nowych pociągów na tory musi odbyć się odpowiedzialnie. Kolejne składy maja wejść do eksploatacji w połowie stycznia.

W porównaniu do wcześniejszych planów, o 5 składów okrojone będą kursy nowego superekspresu z Warszawy do Gdyni, gdzie zamiast dziesięciu pojedzie tylko pięć Pendolino. Nic nie zmieni się pomiędzy Warszawą a Wrocławiem, gdzie kursować będą dwa pociągi, ale z Warszawy do Krakowa zamiast siedmiu Pendolino pojedzie pięć. Jeszcze bardziej okrojono trasę do Katowic: miało tam jechać pięć Pendolino, pojadą tylko dwa.

Oznacza to, że PKP Intercity zamienia 14 kursów zaplanowanych w kategorii premium na klasyczne ekspresy. W przypadku tych ostatnich dwa kursy zostały zawieszone, by lokomotywy i wagony zostały wykorzystane w zastępczych kursach za Pendolino. - Sukcesywnie będziemy wracać do planu podstawowego, dokładając pociągi do rozkładu jazdy już od połowy stycznia – tłumaczy rzecznik PKP Intercity.

Reklama
Reklama

Pendolino pojedzie szybciej niż dzisiejsze ekspresy. Podróż z Warszawy do Gdańska potrwa niecałe 3 godziny, do Krakowa – niespełna dwie i pół godziny. Na trasie Warszawa – Wrocław ekspres pojedzie 3 godziny i 42 minuty.

Krótsze czasy podróży i podobne do obecnych ceny w Pendolino mają przyciągnąć do Intercity pasażerów, którzy w ostatnich latach masowo przesiadają się z wolnych i niekomfortowych pociągów do samochodów i samolotów. Tylko w pierwszym półroczu 2014 r. Intercity straciło 19 proc. pasażerów.

Magnesem mają być także ceny. Średnia stawka będzie bardzo zbliżona do tej obowiązującej w dzisiejszych ekspresach Intercity. Przykładowo za przejazd z Warszawy do Krakowa zapłacimy 129,20 złotych, podobnie jak do Katowic. Bilet na trasie Warszawa – Wrocław ma kosztować 131,10 zł, z Warszawy do Trójmiasta 128,80 zł, natomiast z Krakowa lub Katowic do Trójmiasta pojedziemy za 171,60 zł.

Transport
Airbus w kryzysie, Boeing wraca silniejszy. Role się odwróciły
Transport
Rosyjska ruletka lotnicza. Naprawdę strach latać
Transport
Kłopoty z A320 nie mają końca. Airbus tnie prognozę dostaw
Transport
Białoruś znów będzie śledzić tiry z Unii. Wprowadza plomby nawigacyjne
Materiał Promocyjny
Startupy poszukiwane — dołącz do Platform startowych w Polsce Wschodniej i zyskaj nowe możliwości!
Transport
To będzie zima stulecia. Wysyp połączeń na polskich lotniskach
Materiał Promocyjny
Jak rozwiązać problem rosnącej góry ubrań
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama