Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.
Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.
Treści, którym możesz zaufać.
Aktualizacja: 21.11.2014 11:40 Publikacja: 21.11.2014 11:40
Foto: Bloomberg
– Wygląda na to, że producenci ciężarówek o średniej i dużej ładowności uzgadniali i koordynowali między sobą ceny w Europejskim Obszarze Gospodarczym – powiedziała komisarz ds. konkurencji Margrethe Vestager. EOG obejmuje 28 państw UE oraz Norwegię, Islandię i Liechtenstein.
Komisja Europejska nie ujawnia na razie nazw ani skali procederu, bo oskarżeni mają wciąż prawo do obrony i zakwestionowania zarzutów. Sprawa musi być jednak poważna, skoro trzy lata po nalocie na biura firm produkujących ciężarówki duńska komisarz decyduje się na wysłanie do nich listów zawierających zarzuty i publicznie o tym mówi. Co więcej, KE nie zdecydowała się na pierwszym etapie śledztwa na polubowne rozwiązanie. – Jeśli dowiedziemy naszych racji, to ujrzymy niezwykle poważne naruszenia unijnego prawa – powiedziała Vestager.
Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.
Treści, którym możesz zaufać.
Amerykanie są o krok od wprowadzenia ograniczeń w ruchu lotniczym USA-Chiny. A Donald Trump otwarcie mówi o bli...
Obecne tempo sprzedaży e-aut jest dalekie od unijnego celu. Producenci wycofują elektryczne modele.
PKP Intercity poprawia ofertę, bo w nowym rozkładzie jazdy na 2026 r. może zacząć tracić pasażerów na rzecz groź...
Kilkanaście nowych połączeń od przyszłego roku ogłosił prezes Wizz Air na lotniskach w Gdańsku i Wrocławiu. Wę...
Brak zatwierdzonego budżetu w USA i tzw. zamknięcie rządu oznacza poważne zakłócenia lotów. Brakuje kontrolerów...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas