Reklama
Rozwiń
Reklama

Wizz Air wypełnia lukę, zwiększa moce przewozowe

Korzystając z ograniczania planów rozwoju przez rywali i zachęcony dobrym początkiem roku obrotowego Wizz Air zwiększył prognozę rocznych mocy przewozowych

Aktualizacja: 25.07.2019 19:04 Publikacja: 25.07.2019 19:01

Wizz Air wypełnia lukę, zwiększa moce przewozowe

Foto: Materiały prasowe

- Dostrzegamy pewien spadek mocy przewozowych na rynku. To dla nas strategiczna okazja, aby wkroczyć i wypełnić tę lukę - powiedział Reuterowi prezes Wizz Aira Jozsef Varadi. - Kombinacja sytuacji z mocami przewozowymi i naszej silnej pozycji finansowej pozwoliła nam podjąć decyzję o zwiększeniu naszych mocy - dodał.

Linia z centralą w Budapeszcie zwiększyła wskaźnik wzrostu przewozów z 16 do 20 procent po wypracowaniu w I kwartale (do 30 czerwca) rekordowego zysku netto w wysokości 72,4 mln euro.

Węgrzy konkurują z Eurowingsem Lufthansy na lotniskach Europy środkowej, m.in. w Wiedniu. Kiepskie marże niemieckiej linii były powodem ogłoszenia w czerwcu przez Lufthansę komunikatu, że zysk roczny jej grupy będzie mniejszy niż planowany, a prezesa Carstena Spohra skłoniły do stwierdzenia, że zerowy wzrost tej filii w warunkach jakie panują na rynku jest „absolutnie racjonalny”. Również Ryanair zmniejszył plany rozwoju w związku z opóźnieniami dostaw nowych MAXów.

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Transport
Rośnie konkurencja na rynku kolejowym
Materiał Promocyjny
Bank Pekao uczy cyberodporności
Transport
Wojna handlowa USA-Chiny: Donald Trump bierze się za lotnictwo
Transport
Unijny zakaz sprzedaży aut spalinowych do poprawki
Transport
PKP Intercity zapowiada więcej pociągów i krótsze czasy przejazdów
Materiał Promocyjny
Stacje ładowania dla ciężarówek pilnie potrzebne
Transport
Wizz Air rozpycha się na polskim rynku. Nowe samoloty nowe kierunki
Materiał Promocyjny
Transformacja energetyczna: Były pytania, czas na odpowiedzi
Reklama
Reklama