W dalszym ciągu trwa procedura wydawania ZRID-u dla drugiego odcinka między Nowym Dworem Gdańskim a Kazimierzowem pod Elblągiem.
Droga ekspresowa S7 będzie dwujezdniową trasą o długości przeszło 40 km. Zaczyna się w Koszwałach i połączona z oddaną do użytku w 2012 roku Południową Obwodnicą Gdańska. Projektowana trasa kończyć się będzie w Kazimierzowie i zostanie połączona z istniejącą obwodnicą Elbląga.
Projektowany odcinek S7 od Gdańska do Elbląga ma istotne znaczenie międzynarodowe: leży w europejskim korytarzu transportowym IA Ryga – Kaliningrad – Elbląg – Gdańsk (Via Hanzeatica) oraz w korytarzu z Gdańska przez Warszawę do Odessy (Via Intermare). Sama trasa S7 łączy trzy duże aglomeracje: gdańską, warszawską i krakowską. W ostatnich latach mocno wzrosło na niej natężenie ruchu. To wpłynęło na pogorszenie się warunków jazdy i osłabienie bezpieczeństwa ruchu drogowego. Planowana inwestycja ma znacznie poprawić sytuację: polepszy się komfort podróżowania, a trasa będzie bezpieczniejsza.
W projekcie przewidziano budowę czterech węzłów: Cedry Małe (przesunięcie likwidowanego węzła „Kiezmark"), Dworek, Ryki oraz Elbląg Zachód. Powstaną także dwa nowe mosty nad Wisłą w Kiezmarku. Istniejący most będzie wyremontowany i zostanie dostosowany do ruchu lokalnego. Projektowana droga ekspresowa S7 na odcinku Koszwały-Kazimierzowo przebiega przez obszary dwóch województw – pomorskiego i fragmentu warmińsko-mazurskiego. Na terenie województwa pomorskiego są to gminy: Cedry Wielkie, Stegna, Ostaszewo i Nowy Dwór Gdański. Za Nogatem przekracza granicę województwa pomorskiego i przechodzi przez tereny gminy wiejskiej Elbląg oraz miasta Elbląg.
Budowa nie będzie łatwa. Trasa jest zlokalizowana na trudnym terenie Żuław, gdzie występują bardzo niekorzystne warunki geologiczne. W związku trasę zaprojektowano na specjalnie wzmocnionym podłożu. Obiekty inżynierskie, takie jak wiadukty i mosty, zostały zaprojektowane indywidualnie na fundamentach posadowionych na palach.