W poniedziałek Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA) otwarła oferty na budowę 4,6-kilometrowego fragmentu trasy od węzła Puławska do węzła Przyczółkowska. Ta część inwestycji obejmuje budowę tunelu pod Ursynowem. Do budowy przymierza się 10 firm i konsorcjów, które uczestniczą w przetargu.
Najtaniej, za 1,222 mld zł chce wybudować odcinek włoska firma Astaldi. Nieco więcej – 1,305 mld zł zaproponowało konsorcjum firm Porr Polska i Porr Bau GMBH, a także polsko-ukraińskie konsorcjum Ids-Bud i Altis-Holding, którego oferta wynosi 1,374 mld zł. Z kolei najdroższą ofertę złożyło konsorcjum Strabag i Budimex, które chce otrzymać za budowę prawie 2,432 mld zł. Tymczasem GDDKiA ma do wydania niecałe 1,615 mld zł.
Najlepsza oferta zostanie wybrana według kryterium: 90 proc. wagi stanowić będzie cena, pozostałe 10 proc. – okres gwarancji. W tym ostatnim przypadku dziewięciu wykonawców zaoferowało gwarancję 20-letnią, natomiast jeden – firma Metrostav – gwarancję 11-letnią.
To już kolejny przetarg na budowę Południowej Obwodnicy Warszawy, w którym otwarto oferty firm uczestniczących w postepowaniu. Przed tygodniem otwarte zostały oferty na realizację zadania C – zaprojektowania i budowy odcinka o długości ok. ok. 7,45 km wraz z budową dwóch estakad nad Mazowieckim Parkiem Krajobrazowym. Najniższa oferta wyniosła ok. 561,7 mln zł, a najwyższa ok. 714,8 mln zł, przy czym kosztorys inwestora wynosił ok. 923,8 mln zł.
Z kolei najniższą cenę za realizację zadania B, czyli trasy o długości 6,45 kilometra od węzła Przyczółkowa do węzła Wał Miedzeszyński wraz z mostem przez Wisłę zaproponowało konsorcjum z firmą G?lermak A??r Sanayi ?nşaat ve Taahhüt z Turcji jako liderem i Przedsiębiorstwem Budowy Dróg i Mostów jako partnerem - 757,64 mln zł.