W Gdańsku przeładunki przekroczyły 32,3 mln ton (o 7 proc. więcej niż w 2013 roku), zaś w Gdyni 19,4 mln ton, co oznacza niemal 10-procentowy wzrost w stosunku do poprzedniego roku.
Nawet w specjalizującym się w ładunkach masowych zespole portowym Szczecin-Świnoujście przeładunki wzrosły o 3 proc. do 23,4 mln ton.
W Gdańsku przeładunki kontenerów wyniosły 1,2 mln TEU i po raz pierwszy w historii portu DCT przekroczyły milion standardowych pojemników. W Gdyni przeładunki sięgnęły 0,85 mln TEU.
Zarząd Portu Gdynia podaje, że ubiegłoroczne przychody przekroczyły 235 mln zł i były o niemal 30 proc. większe od uzyskanych w 2013 roku. Wzrost wynika przede wszystkim z operacji finansowych, które w 2014 roku były o ponad 170 proc. większe niż rok wcześniej i stanowiły 33 proc. przychodów. Pod terminem „operacje finansowe" kryje się przede wszystkim sprzedaż Bałtyckiego Terminalu Drobnicowego Gdynia spółce OT Logistics za kwotę blisko 58 mln zł.
Usługi najmu to 32 proc. przychodów Zarządu Portu Gdynia, zaś opłaty portowe 20 proc. Na pozostałe usługi i sprzedaż materiałów przypadło 12 proc.