Reklama

Wizz Air goni Ryanaira

Wzrost zysku o 67 proc. do 146 mln euro - to wynik za zakończony 31 marca 2015 r. - rok finansowy niskokosztowego Wizz Aira.

Publikacja: 27.05.2015 11:23

Wizz Air goni Ryanaira

Foto: Bloomberg

To o 1 pkt. procentowy więcej, niż wypracował największy konkurent węgierskiej linii w naszym regionie - irlandzki Ryanair.

Zysk Wizz Aira byłby jeszcze wyższy, gdyby nie wojna na wschodzie Ukrainy. Wizz Air miał na Ukrainie swoje bazy, z których był zmuszony zrezygnować. W kwietniu zakończona została działalność spółki Wizz Air Ukraine, która operowała 2 samolotami na 16 trasach. Samolot, który latał z bazy w Kijowie i mimo konfliktu miał tam pozostać, został przeniesiony do Koszyc skąd będzie latał do Bergamo od Mediolanem i Doncaster-Sheffield.

Oczywiście Wizz Air jest linią znacząco mniejszą od Ryanaira.W 2014 roku przewiozła 16,5 mln pasażerów, podczas gdy Ryanair - 90,6 mln, a w roku przyszłym celuje w 100 mln umacniając się na pozycji największej linii lotniczej w Europie.

Rok temu Wizz Aira wypracował 87 mln euro zysku netto. Węgrzy zapowiadają na rok przyszły kolejną poprawę i wypracowanie 165-175 mln euro zysku netto. Wyraźnie lepsze wyniki Wizz Aira, który wszedł na londyńską giełdę w lutym 2015, spółka zawdzięcza m.in. powiększeniu siatki połączeń oraz obniżce kosztów.

Z 21 baz operacyjnych, jakie posiada spółka w Europie Środkowej, jedna trzecia znajduje się w naszym kraju. Ostatnia w kwietniu 2015 została otwarta w Lublinie skąd Wizz będzie latał do Brukseli-Charleroi, Doncaster-Sheffield oraz Glasgow i częściej niż dotychczas, na trasach już obsługiwanych - Londynu Luton i Oslo Torp. Łącznie Węgrzy oferują z Polski 48 połączeń, a prezes linii Jozef Varadi nie ukrywa, że nasz kraj jest dla niego najważniejszym rynkiem.

Reklama
Reklama

Wizz Air utrzymuje, że wyższy zysk nie jest efektem spadku cen paliwa lotniczego, ponieważ niższe koszty z tego tytułu zostały już skonsumowane przez obniżkę cen biletów. Spadek taryf o maksymalnie 2 proc. zapowiada Ryanair, zaś easyJet, który jest bardziej hojny zapewnia, że będzie to nawet o 4 proc.

Transport
Lotnisko w Gdańsku nie chciało chińskich skanerów bagażu. Jest wyrok w sprawie
Transport
Premier Donald Tusk: To już nie pilnowanie łąki. Co zrobiono w Porcie Polska?
Transport
Jak PPL będzie finansował CPK. Docelowo udziały wzrosną z 49 do 100 proc.
Transport
Premier Tusk ogłasza nową nazwę CPK. Teraz lotnisko w Baranowie to „Port Polska”
Transport
Brama lotnicza do Europy Środkowej niepotrzebna. Przeszkodziło CPK?
Materiał Promocyjny
Lojalność, która naprawdę się opłaca. Skorzystaj z Circle K extra
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama