Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.
Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.
Treści, którym możesz zaufać.
Aktualizacja: 05.10.2015 17:51 Publikacja: 05.10.2015 17:51
Foto: Fotorzepa, Dariusz Gorajski
Modernizację 32-kilometrowego odcinka dokończy Trakcja PRKiI. Wartość nowej umowy to ponad 213 mln zł.
Kontrakt z Trakcją zakłada kontynuację prac po hiszpańskim wykonawcy FCC Construccion. Przetargi na ich dokończenie PLK ogłosiły wiosną. Inwestycja została podzielona na trzy odcinki, aby do końca 2015 oku. zrealizować maksymalny zakres prac. Nowy wykonawca dokończy wymianę torów, sieci trakcyjnej oraz remont peronów, stacji i przystanków na szlaku Luboń – Mosina. Zmodernizowane zostaną też wszystkie przejazdy kolejowo–drogowe na tej trasie. Czas realizacji robót to około 11 miesięcy. Po zakończeniu inwestycji, czas przejazdu między Wrocławiem a Poznaniem wyniesie ok. 1 godziny i 40 minut. Pociągi na tym odcinku mają jechać z prędkością 160 kilometrów na godzinę.
Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.
Treści, którym możesz zaufać.
Prezydent Donald Trump uważa, że rosyjska propozycja, by Elon Musk i jego firma zajmująca się budową tuneli — Th...
„Człowiek to najlepszy firewall” – to hasło tegorocznej konferencji Akademii cyberPEKAO – wydarzenia edukacyjnego zorganizowanego przez Bank Pekao S.A. Spotkanie było poświęcone jednemu z najważniejszych współczesnych wyzwań: jak budować odporność na cyberzagrożenia?
To efekt m.in. spadających przewozów towarowych po polskich torach. Maleje popyt w Europie Zachodniej, trwa wojn...
Amerykanie są o krok od wprowadzenia ograniczeń w ruchu lotniczym USA-Chiny. A Donald Trump otwarcie mówi o bli...
Obecne tempo sprzedaży e-aut jest dalekie od unijnego celu. Producenci wycofują elektryczne modele.
Rozbudowa szybkich sieci ładowania jest szczególnie ważna dla wzrostu sprzedaży samochodów ciężarowych, bez których trudno myśleć o dekarbonizacji – ocenia Małgorzata Kulis, dyrektor zarządzająca Volvo Trucks Polska.
PKP Intercity poprawia ofertę, bo w nowym rozkładzie jazdy na 2026 r. może zacząć tracić pasażerów na rzecz groź...
Dziś wszystkie technologie, które będą pomagały przemysłowi w prognozowaniu i optymalizowaniu zużycia energii, są już dostępne. Redukcja strat i przestojów czy zwiększanie elastyczności systemu nigdy nie były prostsze – mówi Anna Nowak-Jaworska, prezeska Schneider Electric Polska.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas