Reklama

Miliardy na kolej wydawane z głową

Rewolucja w przetargach. Kolej dopuści do nich tylko najlepsze firmy i będzie ściśle kontrolować jakość prac. Zyskają pasażerowie.

Aktualizacja: 08.10.2015 00:37 Publikacja: 07.10.2015 22:00

Zasady wydania ponad 67 mld zł w kolosalnym programie inwestycji kolejowych – rozpisanym do 2023 r. – zmieniają się nie do poznania. „Rzeczpospolita" poznała szczegóły.

PKP PLK chce uniknąć kłopotów, jakie miało kilka lat temu, kiedy budowało m.in. na Euro 2012. Na wielu remontowanych odcinkach, głównie z powodu bankructwa wykonawców i projektantów, nie udało się dokończyć prac. Z tego powodu do dziś niedokończona jest chociażby linia Kraków–Katowice, która znowu znalazła się na liście rządowych priorytetów.

RP.PL i The New York Times

Kup roczną subskrypcję RP.PL i ciesz się dostępem do The New York Times!

Zyskujesz:

- Roczny dostęp do The New York Times, w tym do: News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

- RP.PL — rzetelne i obiektywne źródło najważniejszych informacji z Polski i świata z dodatkową weekendową porcją błyskotliwych tekstów magazynu PLUS MINUS.

Reklama
Transport
Premier Donald Tusk: To już nie pilnowanie łąki. Co zrobiono w Porcie Polska?
Transport
Jak PPL będzie finansował CPK. Docelowo udziały wzrosną z 49 do 100 proc.
Transport
Premier Tusk ogłasza nową nazwę CPK. Teraz lotnisko w Baranowie to „Port Polska”
Transport
Brama lotnicza do Europy Środkowej niepotrzebna. Przeszkodziło CPK?
Transport
Linia metra M2 zostanie przedłużona. Trzy nowe stacje w Ursusie
Materiał Promocyjny
Lojalność, która naprawdę się opłaca. Skorzystaj z Circle K extra
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama