Do kontraktu obejmującego trasę od obwodnicy Ostrowi Mazowieckiej do granicy województw mazowieckiego i podlaskiego przymierzało się 8 firm i konsorcjum. Najniższą ofertę zaproponowała Polaqua. Firma chce wybudować trasę w czasie 22 miesięcy. Da na wykonane prace 10-letnią gwarancję. Najdrożej wyceniła inwestycję firma PORR Polska Infrastructure, która chciała za budowę ponad 279 mln zł.

Odcinek od  obwodnicy Ostrowi Mazowieckiej do granicy województwa jest drugim kawałkiem mazowieckiej części drogi ekspresowej S8 dla którego wyłaniany jest wykonawca. Kilka dni wcześniej Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad otworzyła oferty na 13 kilometrów trasy od Wyszkowa do planowanego węzła „Poręba". W niedługim czasie szykuje się kolejna finalizacja procedury przetargowej: białostocki oddział GDDKiA, planuje otwarcie ofert w przetargu na fragment S8 od węzła Poręba do obwodnicy Ostrowi Mazowieckiej. Będzie to ostatni odcinek tej ekspresówki na terenie województwa mazowieckiego.

Przyspieszają także przygotowania do budowy kolejnych fragmentów drogi ekspresowej S6. GDDKiA podpisała z firma Mosty łódź umowę na budowę 20-lkilometrowego fragmentu trasy Nowogard – Płoty. Kontrakt wart jest ponad 390 mln zł, a jego realizacja potrwa 34 miesiące, z czego niespełna połowa przeznaczona jest na projektowanie. Odcinek ma być gotowy w pierwszej połowie 2019 roku. Trasa pobiegnie niedaleko istniejącej DK nr 6, ominie miejscowości Żabowo i Lisowo. Droga ekspresowa będzie stanowiła północną – zachodnią obwodnicę miejscowości Płoty, gdzie na drodze wojewódzkiej 109 powstanie węzeł drogowy Płoty Północ. Następnie trasa przejdzie przez dolinę rzeki Rega 600-metrową estakadą i wejdzie w korytarz istniejącej „szóstki", gdzie łączy się z kolejnym odcinkiem drogi ekspresowej. Kontrakt prócz budowy samej trasy obejmuje także budowę Obwodu Utrzymania Drogi przy węźle Nowogard Wschód oraz po obu stronach drogi pary Miejsc Obsługi Podróżnych Wyszogóra.

To już czwarty fragment S6, dla którego w przeciągu ostatnich 30 dni podpisano umowę. Tym samym w realizacji jest już odcinek S6 od Goleniowa do Kołobrzegu o łącznej długości 78 km. Pozostały do podpisania umowy na 2 odcinki od Kołobrzegu do Koszalina, a rozstrzygnięcia wymaga jeszcze przetarg na obwodnicę Koszalina i Sianowa.