Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.
Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.
Treści, którym możesz zaufać.
Aktualizacja: 29.10.2015 21:12 Publikacja: 29.10.2015 21:00
Bydgoska Pesa, jeden z największych polskich producentów pojazdów szynowych i jeden z symboli sukcesu polskiego biznesu, ma kłopoty z realizacją kontraktów. Opóźnia się wykonanie zamówień zarówno na tramwaje dla polskich miast, jak i pociągów dla PKP InterCity. Prawdopodobnie przepadną setki milionów złotych unijnych dotacji, jakie Polsce przyznano na modernizację taboru.
Szczególnie zagrożony jest kontrakt na dostawę 20 pociągów Dart dla InterCity. Według pierwotnej umowy z połowy 2014 r. wszystkie miały zostać dostarczone spółce do 30 października 2015 r. W lipcu wydłużono ten termin aneksem, ale tylko do końca roku. Jednak dotrzymanie i tego jest mało prawdopodobne. Pesa przyznaje, że 14 składów jest jeszcze w montażu.
Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.
Treści, którym możesz zaufać.
– PKP Intercity podjęło decyzję, która otwiera zupełnie nowy rozdział w historii polskiej kolei dalekobieżnej. D...
Zamknięcie przez Polskę granicy z Białorusią utrudnia chiński eksport. Jechało tędy 90 proc. transportów kolejow...
W dwa tygodnie po podpisaniu umowy LOT-u z Airbusem o dostawach 40 samolotów A220 firmy zaczęły rozmawiać o konk...
Spółka koncentruje się obecnie na zahamowaniu dalszego spadku udziałów w rynku kolejowych przewozów towarowych,...
Zmiany zwyczajów Polaków, rosnąca siatka oraz zmiany we flocie powodują, że LOT rośnie szybciej niż konkurencja....
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas