Reklama

Intercity rozpoczyna przetargi na modernizację wagonów i lokomotyw

Jeszcze w tym roku na tory mają wyjechać zmodernizowane wagony i lokomotywy należące do PKP Intercity

Aktualizacja: 10.01.2016 08:31 Publikacja: 10.01.2016 08:24

Intercity rozpoczyna przetargi na modernizację wagonów i lokomotyw

Foto: ROMAN BOSIACKI

Przewoźnik zaczął ogłaszać przetargi na modernizację taboru, w którą chce zainwestować blisko 1,8 miliarda złotych. Pierwsza część programu inwestycyjnego obejmuje zmodernizowanie 60 wagonów oraz 7 lokomotyw. Dodatkowo jeszcze w styczniu zostanie zakontraktowana naprawa ponad 400 wagonów. Część z nich ma być wyposażona w nowocześniejsze toalety z zamkniętym obiegiem, a łączny koszt napraw ma wynieść ok 92 milionów złotych.

- W ciągu najbliższych dwóch lat skupimy się na modernizacji i naprawie wagonów, które dziś posiadamy. W pierwszej fazie chcemy jak najszybciej poprawić ich niezawodność oraz podnieść standard wyposażenia – zapowiada Jacek Leonkiewicz, prezes PKP Intercity. W sumie spółka planuje modernizację 400 wagonów i 60 lokomotyw.

Realizacja tych planów wymusza na przewoźniku doinwestowanie dla zwiększenia zdolności produkcyjnych spółki zależnej ZUT Remtrak, która zajmuje się naprawami taboru dla przewozów pasażerskich. – W przyszłości naprawy taboru prowadzone będą wyłącznie we własnym zakresie – dodaje Leonkiewicz.

Zmodernizowane wagony będą mogły jeździć z prędkościami 160 lub nawet 200 kilometrów na godzinę. To znacznie więcej niż obecnie dopuszczalne prędkości. Wagony będą wyposażone m. in. w nowe fotele, klimatyzację, gniazdka elektryczne oraz elektroniczny system informacji pasażerskiej. Natomiast modernizacja lokomotyw ma zwiększyć ich wydajność oraz poprawić komfort pracy maszynistów. Będą w kabinie mieli do dyspozycji m.in. wygodniejsze fotele, klimatyzację, elektrycznie ogrzewane szyby oraz rolety przeciwsłoneczne.

Do tej pory Intercity zrealizowało 10 dużych projektów związanych z wymiana lub modernizacja taboru. Wszystkie razem warte są 5,5 miliarda złotych. Tylko w ostatnim tygodniu grudnia spółka wydała przeszło miliard złotych. Wszystkie przedsięwzięcia współfinansowane były z funduszy unijnych. W rezultacie większość pociągów jest już nowa lub po modernizacji.

Reklama
Reklama

W 2016 Intercity planuje przewieźć ok. 37 mln pasażerów, co byłoby najlepszym wynikiem w jej historii.

Transport
Premier Donald Tusk: To już nie pilnowanie łąki. Co zrobiono w Porcie Polska?
Transport
Jak PPL będzie finansował CPK. Docelowo udziały wzrosną z 49 do 100 proc.
Transport
Premier Tusk ogłasza nową nazwę CPK. Teraz lotnisko w Baranowie to „Port Polska”
Transport
Brama lotnicza do Europy Środkowej niepotrzebna. Przeszkodziło CPK?
Transport
Linia metra M2 zostanie przedłużona. Trzy nowe stacje w Ursusie
Materiał Promocyjny
Lojalność, która naprawdę się opłaca. Skorzystaj z Circle K extra
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama