Chiny już osłabiają polskie porty

Port Gdańsk utrzymał wzrost, ale przeładunki w terminalach kontenerowych w 2015 roku znacznie zmalały.

Aktualizacja: 18.01.2016 06:29 Publikacja: 17.01.2016 21:00

Rośnie znaczenie Gdańska w przeładunkach morskich w Polsce

Foto: Rzeczpospolita

Spowolnienie gospodarcze w Chinach i rosyjskie embargo uderzają w polskie terminale kontenerowe. W 2015 roku terminal DCT Gdańsk, jeden z największych na Bałtyku, po raz pierwszy od uruchomienia w 2007 roku zmniejszył ilość przeładowanych kontenerów – o jedną dziesiątą w porównaniu z najlepszym rokiem 2014. Jeszcze mocniej, bo o jedną czwartą, spadły przeładunki kontenerów w terminalu BCT w Gdyni. W sumie przeładunki we wszystkich polskich terminalach kontenerowych skurczyły się w ubiegłym roku o około 13 proc.

Pozostało 91% artykułu
„Rzeczpospolita” najbardziej opiniotwórczym medium października!
Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.

Czytaj za 9 zł miesięcznie!
Transport
Kiedy pierwszy samolot wyląduje na CPK? Wiceminister Maciej Lasek zdradza datę
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Transport
Europa łaskawsza dla spalinowców
Transport
Rosja zbudowała 15 razy mniej samolotów pasażerskich niż chciał Putin
Transport
Strajk na budowie nadzorowanej przez Putina. Nie ma pieniędzy na wypłaty
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Transport
Od najbliższej soboty pociągi pojadą szybciej na głównych trasach