Przewoźnik z tego kraju miał zakaz lotów do 28 krajów Europy od 2011 r. — Wszystkie samoloty Air Madagaskar mogą latać nad europejskim niebem — oświadczył na konferencji prasowej w Antananarivo, dyrektor generalny centralnego urzędu lotnictwa, James Andrianalisoa.
Sam przewoźnik poinformował, że usunięcie go z czarnej listy pozwoli mu podjąć poszukiwania strategicznego partnera. Rząd Madagaskaru ma w nim bezpośrednio 90 proc., Air France 0,2 proc., pracownicy i inne osoby fizyczne 0,12 proc., a reszta należy do przedsiębiorstw państwowych. Linia ma flotę 11 samolotów i zatrudnia 2 tys. ludzi, obsługuje 14 miast na wyspie i 13 zagranicznych. Jest motorem turystyki.
Zamach stanu w 2009 r. na Madagaskarze odstraszył zagranicznych inwestorów i i zmniejszył pomoc, pogarszając stan gospodarki. Wybory powszechne pod koniec 2013 r. odblokowały nieco pomoc zagraniczną, ale nowy rząd ma trudności z wprowadzeniem reform gospodarczych.