Reklama
Rozwiń

Linie lotnicze z krajów znad Zatoki Perskiej dostają zadyszki

Etihad zmniejsza zatrudnienie. Ale co najbardziej zaskakujące - oszczędzać zaczyna też Emirates, i to kosztem jakości obsługi na pokładzie oraz zapowiadając program dobrowolnych odejść.

Aktualizacja: 06.01.2017 18:54 Publikacja: 06.01.2017 15:42

Linie lotnicze z krajów znad Zatoki Perskiej dostają zadyszki

Foto: Bloomberg

Najmniejszy, ale też widoczny w regionie Oman Air nadal naprawia swój biznes. Z wielkiej arabskiej trójki — Emirates, Etihad, Qatar Airways tylko katarski przewoźnik nie wspomina o jakichkolwiek ograniczeniach, chociaż wyraźnie w tej linii podaż miejsc jest większa, niż popyt.

„Trójka z Zatoki" i w mniejszym stopniu Oman Air wprowadziły prawdziwy luksus do podróży lotniczych. Klasa ekonomiczna w ich samolotach różniła się od klasy biznes przewoźników europejskich tylko węższymi i gęściej rozstawionymi fotelami. Serwisem na pokładzie już praktycznie nie. Teraz te czasy powoli odchodzą do historii. Prezes Emirates, Tim Clark jeszcze na początku czerwca 2016 nie ukrywał, że obawia się końca koniunktury w transporcie lotniczym. Bo północ Afryki nadal nie wyszła z rewolucji, bo Turcy mają coraz większe problemy. Bo nie wszędzie opłaca się wysyłać samoloty z trzyklasowym podziałem, a przecież na klasie pierwszej zarabia się najwięcej. Emirates zaczęły więc powiększać klasę ekonomiczną, zapowiadają wprowadzenie ekonomii premium, do której pewnie będą coraz częściej migrować biznesmeni, którzy dotychczas korzystali z luksusowej oferty.

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.

Subskrybuj i bądź na bieżąco!

Reklama
Transport
LOT wycenił koszty powrotu na Ukrainę. To wydatek setek milionów dolarów
Materiał Promocyjny
25 lat działań na rzecz zrównoważonego rozwoju
Transport
United Airlines znów będzie latać do Izraela. Europejskie linie jeszcze czekają
Transport
Ukraina wjedzie do Polski na europejskich torach
Transport
Armagedon na lotniskach Rosji. Lecą głowy na Kremlu
Transport
Będzie z czego budować CPK. PPL mają rekordowe zyski
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama