Wizz Air ogłosił, że od maja jego samoloty będą latać z Frankfurtu do Sofii, a od grudnia do Budapesztu. Tym samym liczba niemieckich lotnisk, z którymi oferuje połączenia wzrośnie do jedenastu.
"Decyzja Wizz Aira podkreśla także rosnące znaczenie Frankfurtu dla rynku linii niskich kosztów" - oświadczył szef pionu sprzedaży spółki Fraport, Winfried Hartmann.
Lufthansa zwróciła się do operatora tego lotniska o obniżenie opłat po ogłoszeniu porozumienia z Ryanairem, w lutym ujawniła, że zastanawia się nad uruchomieniem tanich lotów przez swą filią Eurowings
Transavia rezygnuje
Jedne linie zwiększają obecność w Niemczech, inne zmniejszają. Transavia należąca do Air France-KLM zapowiedziała zamknięcie w listopadzie swej bazy w Monachium w związku z nastawieniem się na rynek holenderski.
Właściciele chcieli rozwijać ją poza Francją i Holandią, aby mogli rywalizował z easyJetem i Eurowings, ale we wrześniu 2014 zastrajkowali przeciwko temu piloci Air France. "Baza w Monachium nie należy już do tej strategii" - wyjaśnił teraz szef Trnasavii, Mattijs ten Brink.