Boeing sonduje rynek indyjski

Boeing nawiązał kontakty z liniami SpiceJet i Jet Airways, by wybadać ich zainteresowanie B737 MAX-10, wydłużoną wersją przygotowywanego 737 MAX

Publikacja: 05.03.2017 14:47

Boeing sonduje rynek indyjski

Foto: Bloomberg

Linie lotnicze w Indiach szybko rozwijają się, aby sprostać rosnącemu popytowi na najszybciej rosnącym na świecie rynku transportu lotniczego. — Przedstawiliśmy obu liniom, jak ten samolot wygląda, jesteśmy na bardzo wstępnym etapie — stwierdził wiceprezes Boeinga ds. sprzedaży w Azji-Pacyfiku i Indiach, Dinesh Keskar. — Jeśli chodzi o loty do metropolii, to jest to doskonały samolot, bo pasy startowe są długie, istnieje popyt — dodał.

Obie linie maja opcje zamiany części zamówień na 737 MAX na MAX-10 — dodał. W styczniu SpiceJet postanowiła upoić 100 nowych 737 MAX z opcją na 50 następnych, Jet Airways zamówiła do stycznia 75 takich samolotów.

Boeing pracuje nad pięcioma wersjami tego samolotu wąskokadłubowego, które zastąpią obecną 737 NG wprowadzoną na rynek w 1997 r. Koncern pracuje na studium opłacalności MAX-10, największej wersji tej rodziny, aby konkurował z A321neo Airbusa. Pierwszy MAX-8 ma trafić do klienta w połowie bieżącego roku, A321neo za 127 mln dolarów i zabierający 236 osób konkuruje z MAX-9 w cenie po 116,6 mln dolarów zabierającym do 220 pasażerów.

Keskar dodał, że różnica w kosztach eksploatacyjnych MAX-10 będzie nieznaczna, dojdą kaszty paliwa, jedzenia i dodatkowego personelu pokładowego, ale możliwości zyskania przychodów będą ogromne.

Mniejsza załoga w Seattle

Odrębnie dyrekcja Boeinga podała o zgodzie na dobrowolne odejście z pracy w regionie Seattle 1880 pracowników pionu produkcyjnego, mechaników i inżynierów, w ramach zmniejszania kosztów przez koncern. 1575 pracowników zgodziło się odejść za odprawą do końca terminu zgłaszania się w lutym, w styczniu na takiej samej zasadzie zapowiedziało odejście 305 pracowników umysłowych.

- Redukcja zatrudnienia będzie polegać na nieobsadzaniu zwalnianych miejsc pracy, na programie dobrowolnych odejść i w niektórych przypadkach na wypowiedzeniach — wyjaśnił rzecznik koncernu, bo dział lotnictwa cywilnego dostosowuje się do obecnej sytuacji z popytem. W końcu lutego dział zatrudniał 74 600 ludzi.

Linie lotnicze w Indiach szybko rozwijają się, aby sprostać rosnącemu popytowi na najszybciej rosnącym na świecie rynku transportu lotniczego. — Przedstawiliśmy obu liniom, jak ten samolot wygląda, jesteśmy na bardzo wstępnym etapie — stwierdził wiceprezes Boeinga ds. sprzedaży w Azji-Pacyfiku i Indiach, Dinesh Keskar. — Jeśli chodzi o loty do metropolii, to jest to doskonały samolot, bo pasy startowe są długie, istnieje popyt — dodał.

Obie linie maja opcje zamiany części zamówień na 737 MAX na MAX-10 — dodał. W styczniu SpiceJet postanowiła upoić 100 nowych 737 MAX z opcją na 50 następnych, Jet Airways zamówiła do stycznia 75 takich samolotów.

Transport
Kiedy pierwszy samolot wyląduje na CPK? Wiceminister Maciej Lasek zdradza datę
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Transport
Europa łaskawsza dla spalinowców
Transport
Rosja zbudowała 15 razy mniej samolotów pasażerskich niż chciał Putin
Transport
Strajk na budowie nadzorowanej przez Putina. Nie ma pieniędzy na wypłaty
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Transport
Od najbliższej soboty pociągi pojadą szybciej na głównych trasach