Szybkie drogi z przeszkodami

W ciągu trzech lat powstanie 1300 km dróg. Później będzie gorzej, bo przetargi na nowe inwestycje stoją.

Aktualizacja: 12.03.2017 19:24 Publikacja: 12.03.2017 19:04

Foto: Fotorzepa, Marta Bogacz

W tym roku nasza sieć szybkich dróg powiększy się o ponad 390 km, a w latach 2018–2019 o kolejne 900 km. Taki plan ma Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad, która zapowiada przyspieszenie tempa robót na budowanych już odcinkach, bo w środę kończy się zimowa przerwa w realizacji kontraktów.

Część inwestycji już ruszyła: m.in. budowa autostrady A1 od Rząsawy do Pyrzowic (woj. śląskie), kolejnego fragmentu południowej obwodnicy Warszawy między węzłami Puławska i Lubelska czy rozpoczęte przed tygodniem drążenie dwukilometrowego tunelu na zakopiance. W tym roku przed wakacjami mają być oddane trzy odcinki trasy ekspresowej S7 oraz obwodnice Gorzowa i Wielunia. W II połowie roku dojdą m.in. kolejne fragmenty S 3, S 5, S 7 i S8 pomiędzy Warszawą a Białymstokiem, a także długo oczekiwana obwodnica Marek oraz obwodnice Inowrocławia czy Ostrowa Wielkopolskiego.

Miesięczny limit darmowych artykułów został wyczerpany

Teraz 4 zł za tydzień dostępu!

Czytaj 46% taniej przez 4 miesiące

Na bieżąco o tym, co ważne w kraju i na świecie. Czytaj bez ograniczeń artykuły z Rzeczpospolitej i wydania magazynowego Plus Minus.

Transport
PKP Cargo musi ograniczyć inwestycje. Problemy finansowe
Transport
Izera dostała nowego prezesa. Ale nie zielone światło dla inwestycji
Transport
Ryanair kusi klientów nowymi promocjami. Trzeba się jednak spieszyć
Transport
Rosną dotacje do elektrycznych aut. Rząd zaskoczył wysokością dopłat
Transport
Tańszy przejazd koleją do Niemiec. PKP Intercity przygotowało specjalną ofertę na Euro 2024
Materiał Promocyjny
Technologia na etacie. Jak zbudować efektywny HR i skutecznie zarządzać kapitałem ludzkim?