"Cały czas analizujemy możliwość (skorzystania z opcji - PAP). Decyzja zapadnie, ale musimy to dokładnie przeanalizować" - powiedział Oniszczuk.
PKP Intercity rozstrzygnęło przetarg na dostawę 20 pociągów typu Dart w lutym 2014 r. Przewoźnik wydał na ten cel ok. 1,3 mld zł, w tym ok. 570 mln zł pochodziło z pieniędzy unijnych. Umowa obejmuje również serwis pociągów przez kolejnych 15 lat. Przewoźnik w kontrakcie zagwarantował sobie możliwość dokupienia kolejnych dziesięciu składów.
Darty, określane mianem "polskich Pendolino" jeżdżą po kraju od ponad roku.
Między innymi dzięki wprowadzeniu na tory nowych składów typu Dart, Flirt i Pendolino, PKP Intercity osiągnęło w 2016 r. najwyższe przychody ze sprzedaży biletów w historii, uzyskując wynik na poziomie 1,77 mld zł, czyli o 24 proc. wyższym niż w poprzednim roku.
Przewoźnik po raz pierwszy od wielu lat uzyskał ponadto w 2016 roku dodatni wynik finansowy w wysokości 47 mln zł. Poprzedni rok zakończył stratą w wysokości 56,8 mln zł.