"Komitet Ekonomiczny Rady Ministrów ustalił ponad wszelką wątpliwość i konsensualnie podjął decyzję o rekomendacji budowy tegoż portu" - powiedział w środę Adamczyk podczas konferencji poświęconej oficjalnym wynikom podsumowujących rynek przewozów pasażerskich w Polsce.
Jak dodał, we wtorek "podjęta została decyzja o rekomendowaniu realizacji tego dużego przedsięwzięcia". "Poza wszelką dyskusją ten olbrzymi wysiłek jest niezbędny, aby zapewnić obsługę pasażerów" - powiedział. Jak dodał, według średnio optymistycznych przewidywań, liczba pasażerów jest przewidywana na poziomie 50 mln w 2030 roku, a bardzo optymistycznych - 60 mln. "Ale życie podpowiada, że wzrost liczby pasażerów w stosunku do szacunków jest zdecydowanie wyższy" - wskazał minister.
Dopytywany o szczegóły dotyczące CPL, powiedział, że nie jest upoważniony do udzielania informacji na ich temat. Jak mówił, szczegóły mają ogłosić premier Beata Szydło i szef Komitetu Ekonomicznego Rady Ministrów wicepremier, minister rozwoju i finansów Mateusz Morawiecki.
Minister tłumaczył, że "budowa dużego portu lotniczego to nie jest kwestia dwóch - trzech lat". "To jest proces, który należy przymierzać w kategoriach etapu dziesięcioletniego. Bo to nie jest tylko kwestia studium, koncepcji, analiz, przygotowania projektu technicznego, rozpoczęcia i zakończenia budowy. To jest ten moment, kiedy pierwszy samolot, po dopuszczeniu lotniska do użytkowania, odrywa swoje koła od pasa startowego. To jest ten moment, od kiedy zaczyna funkcjonować nowe lotnisko. Co do czasu jego uruchomienia to możemy sobie wyobrazić, że to (...) lata 2027-2028 najpóźniej. W tym czasie, musimy pracować nad tym, aby ten wzmożony ruch pasażerski można było na polskich lotniskach obsłużyć, szczególnie tutaj na Lotnisku Chopina, ale także i w portach regionalnych" - wskazał.
Minister pytany o ewentualną lokalizację CPL, przywołał opracowanie na temat ewentualnej budowy CPL, wykonane w 2008 roku przez firmy analityczne.