Aktualizacja: 28.03.2017 15:02 Publikacja: 28.03.2017 14:57
Foto: Rzeczpospolita, Piotr Gibowicz
Najniższą ofertę złożyło konsorcjum, którego liderem jest Mostostal Warszawa oferując wykonanie zadania za 199,2 mln zł brutto. Najwyższą ofertę złożyło Przedsiębiorstwo Usług Technicznych Intercor – 288,5 mln zł brutto. Wszyscy zaoferowali zrealizowanie inwestycji w 34 miesiące i 10-letni okres gwarancji.
Jak informuje GDDKiA, kolejnym etapem będzie badanie i ocena ofert. Najkorzystniejszy projekt wybrany zostanie na podstawie trzech kryteriów: ceny, terminu realizacji i czasu gwarancji.
Średnioterminowym, nadrzędnym celem jest przywrócenie PKP Cargo utraconej pozycji rynkowej oraz odzyskanie rentowności – mówią Agnieszka Wasilewska-Semail, prezes spółki, i Paweł Miłek, wiceprezes i członek zarządu ds. restrukturyzacji.
Kierowcy dostaną w 2025 roku nowe odcinki dróg ekspresowych i autostrad o łącznej długości 400 km. To dwuipółkrotnie więcej niż przed rokiem. Będziemy wydawać więcej pieniędzy na budowę szybkich tras: od 2025 roku po 20 mld zł rocznie.
Nadzieje, że w Ukrainie dojdzie przynajmniej do zawieszenia broni, a po nim trwałego pokoju, pobudziły chęć linii lotniczych na szybki powrót na ten rynek.
Brazylijski producent samolotów pasażerskich i wojskowych ma za sobą dobry rok. Wyraźnie umacnia się na rynku jako, „ten trzeci” za Airbusem i Boeingiem. Wcześniej na tym miejscu typowano chińskiego Comaca.
Regulacje wywierają coraz większą presję na biznes, by działał w sposób bardziej zrównoważony. Jednak rośnie też opór firm wobec tych wymagań, tym bardziej że wiele z nich oznacza duży wysiłek i spore koszty ekonomiczne i społeczne.
Przynajmniej 7. kierunków do wyboru będą mieli tego lata pasażerowie odlatujący z lotniska w Radomiu. Według prognoz skorzysta z niego w szczycie sezonu przynajmniej po 20 tys. pasażerów miesięcznie.
Elektromobilność to dzisiaj już nie jest pytanie „, czy”, tylko „jak”. Jaki samochód wybrać? O jakiej mocy? Z jak dużą baterią? Wreszcie, z jaką ładowarką? W przypadku samochodów marki Mercedes niezmienne jest jednak to, że wszystkie łączą wysoką efektywnością oraz lokalnie bezemisyjną jazdą z osiągami, komfortem i bezpieczeństwem.
Maleją także ceny naczep używanych, co wskazuje na poważny zastój w transporcie drogowym, szczególnie międzynarodowym.
Wiodący operator logistyczny w Polsce podsumował rok zakupów oraz inwestycji. Dokonał też pełnej integracji zakupionych wcześniej spółek w Austrii i Włoszech.
Już w marcu przewoźnicy mogą zablokować wiele punktów w kraju. Domagają się pomocy rządu i mniejszej biurokracji.
Przewoźnicy mają już listę własnych postulatów co należy uprościć, aby ulżyć firmom w funkcjonowaniu i odwrócić niebezpieczeństwo licznych bankructw w branży transportu drogowego.
Produkcja w Bełchatowie ruszy wolniej niż zakładał inwestor, powodem jest słaby popyt i wojna cenowa producentów naczep i zabudów.
Maleją wpływy z eksportu usług przewoźników drogowych. To pierwszy taki przypadek.
Dla branży transportu międzynarodowego miniony rok był jednym z najgorszych w historii. Bieżący nie zapowiada się lepiej.
Ukraiński rząd przewiduje, że transport drogowy będzie już na stałe odbywał się bez zezwoleń w przewozach do Unii Europejskiej.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas