Reklama
Rozwiń
Reklama

Uber z mniejszą stratą i większą liczbą przejażdżek

Uber wciąż nie zarobił, ale powoli odbija się od dna. Aplikacja zyskuje na popularności, dzięki czemu dynamicznie rośnie liczba przejażdżek na całym świecie.

Aktualizacja: 25.08.2017 11:04 Publikacja: 25.08.2017 10:34

Uber z mniejszą stratą i większą liczbą przejażdżek

Foto: 123RF

Tani przewoźnik zanotował w drugim kwartale stratę na poziomie ok. 645 mln dol. To o 14 proc. mniej niż w analogicznym okresie w ubiegłym roku. Przychody z kolei urosły w tym czasie ponad dwukrotnie z 800 mln dol. do 1,75 mld dol. – podało przedsiębiorstwo w swoim najnowszym komunikacie. Choć Uber wciąż jest firmą znajdującą się całkowicie w rękach prywatnych, zarząd zaczął niedawno podawać publicznie niektóre informacje finansowe spółki.

Kołem zamachowym dla wzrostu przychodów była rosnąca liczba przejażdżek, która zwiększyła się rok do roku o 150 proc. Najszybszy wzrost miał miejsce w krajach rozwijających się i wyniósł aż 250 proc., z kolei w państwach rozwiniętych złożono o 90 proc. więcej. Wartość kursów na całym świecie sięgnęła 8,7 mln dol., a więc dwukrotnie więcej niż w tym samym okresie rok wcześniej.

RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Month - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskasz dodatkowo pełny dostęp do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie otrzymasz dostęp do NYT: News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Reklama
Transport
Dokąd jeździ Radosław Sikorski? Lista może zaskakiwać
Materiał Promocyjny
Aneta Grzegorzewska, Gedeon Richter: Leki generyczne też mogą być innowacyjne
Transport
Rosjanie przyznają: mamy kłopot z lataniem. Tych „kłopotów” jest jednak kilka
Transport
Kolejowy symbol hamowania niemieckiej gospodarki. Kto uratuje Deutsche Bahn?
Transport
Wielka strata Boeinga. Ale w Seattle i tak wielka radość
Materiał Promocyjny
Raport o polskim rynku dostaw poza domem
Transport
Produkcja airbusów A220 złapała zadyszkę. Co z samolotami dla LOT?
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama