Reklama

Krótsza podróż do Zakopanego

Finiszuje gigantyczna inwestycja kolejowa w stolicy Małopolski. Zarządzająca infrastruktura spółka PKP Polskie Linie Kolejowe (PLK) kończy budowę łącznicy Kraków Zabłocie–Kraków Podgórze.

Aktualizacja: 21.10.2017 16:34 Publikacja: 21.10.2017 14:13

Krótsza podróż do Zakopanego

Foto: Fotolia.com

To największy taki obiekt w Polsce. Ma długość ponad 1100 metrów. Składa się z trzech estakad i dwóch wiaduktów, podtrzymywanych przez 30 filarów o wysokości do 15 metrów. Jego budowa kosztuje 348 milionów złotych.

Pociągi pojadą łącznicą od nowego rozkładu jazdy, który wejdzie w życie 10 grudnia. Podróżni zyskają wygodniejsze, bezpośrednie połączenia aglomeracyjne i regionalne. Skróci się czas podróży do Zakopanego i Skawiny. W pociągach dalekobieżnych nie będzie się już czekać na zmianę lokomotywy na stacji Kraków Płaszów: prosto z Krakowa Głównego pojadą one w stronę Tatr. W grudniu zaczną także działać dwa nowe przystanki: Kraków Zabłocie i Kraków Podgórze (dawniej Kraków Krzemionki). Będą równocześnie pełnić rolę centrów przesiadkowych.

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.

Subskrybuj i bądź na bieżąco!

Reklama
Transport
Wznowiono ruch na polskich lotniskach. ABW sprawdza poranną awarię systemu
Transport
Kontrole graniczne utrudniają ruch TIR-ów
Transport
Zagraniczne samoloty miały pójść w odstawkę. Rosjanie przyznają: to się nie uda
Transport
Drastyczna decyzja Wizz Aira. Żegnajcie Emiraty. Teraz Europa Środkowa będzie najważniejsza
Transport
Ryanair przeprosił się z Modlinem. W tle groźni rywale
Reklama
Reklama