Krótsza podróż do Zakopanego

Finiszuje gigantyczna inwestycja kolejowa w stolicy Małopolski. Zarządzająca infrastruktura spółka PKP Polskie Linie Kolejowe (PLK) kończy budowę łącznicy Kraków Zabłocie–Kraków Podgórze.

Aktualizacja: 21.10.2017 16:34 Publikacja: 21.10.2017 14:13

Krótsza podróż do Zakopanego

Foto: Fotolia.com

To największy taki obiekt w Polsce. Ma długość ponad 1100 metrów. Składa się z trzech estakad i dwóch wiaduktów, podtrzymywanych przez 30 filarów o wysokości do 15 metrów. Jego budowa kosztuje 348 milionów złotych.

Pociągi pojadą łącznicą od nowego rozkładu jazdy, który wejdzie w życie 10 grudnia. Podróżni zyskają wygodniejsze, bezpośrednie połączenia aglomeracyjne i regionalne. Skróci się czas podróży do Zakopanego i Skawiny. W pociągach dalekobieżnych nie będzie się już czekać na zmianę lokomotywy na stacji Kraków Płaszów: prosto z Krakowa Głównego pojadą one w stronę Tatr. W grudniu zaczną także działać dwa nowe przystanki: Kraków Zabłocie i Kraków Podgórze (dawniej Kraków Krzemionki). Będą równocześnie pełnić rolę centrów przesiadkowych.

„Rzeczpospolita” najbardziej opiniotwórczym medium października!
Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.

Czytaj za 9 zł miesięcznie!
Transport
Kiedy pierwszy samolot wyląduje na CPK? Wiceminister Maciej Lasek zdradza datę
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Transport
Europa łaskawsza dla spalinowców
Transport
Rosja zbudowała 15 razy mniej samolotów pasażerskich niż chciał Putin
Transport
Strajk na budowie nadzorowanej przez Putina. Nie ma pieniędzy na wypłaty
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Transport
Od najbliższej soboty pociągi pojadą szybciej na głównych trasach