Podczas festiwali tańca prezentacje zagranicznych zespołów determinują tematykę tekstów prasowych im poświęconych. A przecież o wartości imprezy świadczą nie tylko zapraszane gwiazdy, ale też – lub może przede wszystkim – pomysł na promocję tańca w Polsce. Sukces w tej dziedzinie osiąga się m.in. poprzez pokazywanie rodzimych teatrów i organizację warsztatów tanecznych.

W Warszawie niewielu organizatorów może pochwalić się zasługami w ruchowej edukacji widzów, tu Zawirowania wiodą prym. Zapewne dlatego, że technika tańca interesuje najbardziej Elwirę Piorun. Z zaplanowanych przez dyrektor artystyczną festiwalu i czynną tancerkę lekcji najciekawiej zapowiadają się te z solistką Takako Matsudą z Japonii (własny styl będący miksem contemporary i butoh). Interesujące będą zajęcia z pracującym w Kanadzie liderem W&M Physical Theatre Wojciechem Mochniejem, jednym z najpopularniejszych polskich pedagogów (contact improvisation). A także z dyrektorem i choreografem Opus Ballet z Meksyku Ricardo Domingo (technika łącząca balet z modernem) oraz Ryanem Masonem (niegdyś członkiem m.in. Jose Limon Dance Company, od 2009 r. pracuje w Staatstheater Kassel).

Jednorazowy warsztat kosztuje 50 zł (ale można kupić tańsze karnety). Rezerwacje: www.zawirowania.pl.

Wart podkreślenia jest fakt, że pedagogów będzie także można zobaczyć „w akcji", czyli podczas festiwalowych spektakli.