Telemarketerzy zapłacą za zawracanie głowy

Brytyjski biznesmen Richard Herman praktycznie dzień w dzień nękany był telefonami przez nachalnych telemarketerów. Wystawił więc im rachunek na niemal 200 funtów za zmarnowany czas

Publikacja: 28.10.2012 23:44

Nieustannie dzwoniący telefon komórkowy nie pozwalał 53-letniemu Brytyjczykowi ani wydajnie pracować, ani spokojnie wypoczywać. Telemarketerzy nie odpuszczali bowiem okazji na złowienie klienta nawet w piękne niedzielne popołudnia, mimo że był on zarejestrowany w bazie danych osób, które nie życzą sobie telefonów z ofertami marketingowymi.

– Powiedziałem im, żeby przestali do mnie dzwonić i ostrzegłem, że jeśli nadal będą to robić, to zacznę pobierać od nich opłatę w wysokości 10 funtów zakażdą minutę rozmowy. Zakładałem, że to zakończy sprawę, ale ku mojemu zdziwieniu oni znów zadzwonili – wspominał Herman w rozmowie z reporterką BBC.

Biznesmen nagrał rozmowy z telemarketerami, więc zgodnie z zapowiedzią naliczył firmie zatrudniającej nachalnych handlowców zapowiedzianą opłatę za zmarnowany czas. – Czułem się udręczony tymi telefonami. Ale w momencie, gdy wysłałem firmie rachunek za swój czas, poczułem, że teraz sytuacja się odwróciła. Nie byłem już ofiarą telemarketerów – opowiadał Richard Herman reporterowi dziennika „The Daily Mail".

Firma odmówiła zapłaty. Biznesmen pozwał ją więc do sądu i wygrał. Szefowie telemarketerów zgodzili się w końcu zapłacić 195 funtów (równowartość około tysiąca złotych) za zmarnowanie panu Hermanowi w sumie 19,5 minut, a także pokryć wynoszące 25 funtów koszty sądowe.

Sprawą zajęły się największe media na świecie. Można się więc spodziewać, że wkrótce w ślady asertywnego biznesmena pójdą miliony osób, które mają już dość nękania przez telemarketerów.

Zachęca do tego sam Richard Herman. Brytyjczyk założył nawet stronę internetową: www.saynotocoldcalls.com, na której w prosty sposób wyjaśnia, jak walczyć z nachalnymi telemarketingowcami.

On sam wciąż odbiera jednak niechciane telefony i za każdym razem uprzedza: „jeśli zadzwonicie kolejny raz, obciążę was opłatą w wysokości 10 funtów za minutę".

Nieustannie dzwoniący telefon komórkowy nie pozwalał 53-letniemu Brytyjczykowi ani wydajnie pracować, ani spokojnie wypoczywać. Telemarketerzy nie odpuszczali bowiem okazji na złowienie klienta nawet w piękne niedzielne popołudnia, mimo że był on zarejestrowany w bazie danych osób, które nie życzą sobie telefonów z ofertami marketingowymi.

– Powiedziałem im, żeby przestali do mnie dzwonić i ostrzegłem, że jeśli nadal będą to robić, to zacznę pobierać od nich opłatę w wysokości 10 funtów zakażdą minutę rozmowy. Zakładałem, że to zakończy sprawę, ale ku mojemu zdziwieniu oni znów zadzwonili – wspominał Herman w rozmowie z reporterką BBC.

Świat
Wojna Rosji z Ukrainą. Dzień 1022
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Świat
Wojna Rosji z Ukrainą. Dzień 1021
Świat
Wojna Rosji z Ukrainą. Dzień 1020
Świat
Wojna Rosji z Ukrainą. Dzień 1019
Materiał Promocyjny
Do 300 zł na święta dla rodziców i dzieci od Banku Pekao
Świat
Wojna Rosji z Ukrainą. Dzień 1017