Reklama

Niepewny los konkursów dla szpitali

Minister rozwoju zgodził się na uruchomienie rezerwy ujętej w planie finansowym NFZ na 2017 r. Teraz szpitale czekają na rozpisanie konkursów.

Publikacja: 20.07.2017 08:22

Niepewny los konkursów dla szpitali

Foto: 123RF

Rezerwa ogólna ujęta w planie finansowym Funduszu na 2017 r. wynosi 737,8 mln zł. Jak informuje NFZ, środki te zostaną przeznaczone na świadczenia opieki zdrowotnej w oddziałach wojewódzkich.

Od uruchomienia dodatkowych środków zależy rozpisanie konkursów dla szpitali, które nie weszły do sieci. Zgodnie z zapowiedziami resortu zdrowia mogą one walczyć o 7 proc. budżetu na hospitalizację. Zdaniem dr. Jerzego Gryglewicza z Uczelni Łazarskiego uruchomienie rezerwy daje nadzieję, że świadczeniodawcy, którzy znaleźli się w sieci, będą nadal leczyć z pieniędzy publicznych. Innego zdania jest Jakub Szulc, były wiceminister zdrowia i ekspert EY: – Rząd musi się przygotować na wejście w życie sieci szpitali, więc wszelkie dodatkowe środki zostaną przeznaczone na wzrost finansowania lecznictwa szpitalnego w ostatnim kwartale 2017 r. Spodziewam się, że te pieniądze zasilą szpitale, które już są w sieci – mówi. Wielu ekspertów podkreśla, że na rozstrzygnięcie konkursów może już być za późno. Zostało bowiem mniej niż trzy miesiące.

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Czytaj, to co ważne.

Reklama
Matura i egzamin ósmoklasisty
Nadchodzi najpoważniejsza zmiana w polskiej ortografii od kilkudziesięciu lat
Nieruchomości
Sąd Najwyższy wydał ważny wyrok ws. zasiedzenia służebności przesyłu
Dobra osobiste
Dziennikarka TVP ofiarą pomówień wspomaganych przez AI. Jak walczyć z oczernianiem?
Prawo w Polsce
Jest pierwsze weto. Karol Nawrocki mówi o „szantażu wobec społeczeństwa"
Matura i egzamin ósmoklasisty
CKE podała terminy egzaminów w 2026 roku. Zmieni się też harmonogram ferii
Materiał Promocyjny
Firmy coraz częściej stawiają na prestiż
Reklama
Reklama