[b]Nie.[/b] Kompetencja do podjęcia uchwały w sprawie regulaminu utrzymania czystości i porządku w gminie wynika z art. 4 ustawy z 13 września 1996 r. Stosownie do brzmienia tego przepisu rada gminy uchwala regulamin.
Określa on szczegółowe zasady utrzymania czystości i porządku na terenie gminy, dotyczące m.in. „prowadzenia – we wskazanym zakresie – selektywnego zbierania i odbierania odpadów komunalnych, w tym powstających w gospodarstwach domowych odpadów niebezpiecznych, wielkogabarytowych, zużytego sprzętu elektronicznego i elektrycznego, baterii, akumulatorów oraz odpadów z remontów”.
Z przytoczonego przepisu wynika zatem, że selektywna zbiórka odpadów jest jednym z możliwych sposobów zbierania i odbierania odpadów komunalnych, a zadaniem rady jest określenie wymagań obowiązujących, gdy jest ona na terenie gminy prowadzona. Potwierdzają to również inne przepisy ustawy. Chociażby art. 6 ust. 4, zgodnie z którym rada ma obowiązek różnicować stawki opłat za odbiór odpadów w zależności od tego, czy są one zbierane w sposób selektywny czy nie.
[b]Podstawa prawna:[/b]
[i]– rozstrzygnięcie nadzorcze wojewody dolnośląskiego z 7 czerwca 2010 r., NK. II. MG. 0911-5/10[/i]