Zarząd województwa małopolskiego ogłosił konkurs do tzw. działania 2.1.1 „Elektroniczna administracja". Daje to szansę zdobycia unijnej dotacji m.in. jednostkom samorządu terytorialnego, ich związkom i stowarzyszeniom, a także jednostkom organizacyjnym JST na wprowadzenie nowoczesnych rozwiązań teleinformatycznych. Przy tym ich zakres może być bardzo zróżnicowany. W grę wchodzi więc zastosowanie rozwiązań wspomagających działania urzędów w kontaktach ze środowiskiem biznesowym, z obywatelami, a także w zakresie elektronicznej współpracy urząd – urząd. W ten sposób rodzaje projektów można podzielić na trzy typy:
- dotyczące e-usług publicznych w administracji: usługi administracji dla biznesu (A2B) i obywateli (A2C),
- dotyczące usług wewnątrzadministracyjnych (A2A) wspierających dla e-usług publicznych,
- dotyczące nowych rozwiązań IT w administracji, służących cyfryzacji procesów i procedur administracyjnych.
W praktyce chodzi o działania, które będą wspierać informatyzację wszelkich procedur administracyjnych, zapewniać (podnosić) bezpieczeństwo takich procesów i procedur, upowszechniać elektroniczny obieg dokumentów i takie zarządzanie rejestrami publicznymi. Wreszcie samorządy i ich jednostki mogą stawiać na tzw. interoperacyjność wykorzystywanych systemów oraz ich integrację, a także zapewnianie otwartego dostępu do informacji sektora publicznego. Istotnym elementem projektów, zapewniającym równość w dostępie i przeciwdziałającym wykluczeniu, może być zapewnianie elektronicznej dostępności urzędów i ich usług dla osób niepełnosprawnych (zgodnie ze standardami WCAG).