Podróże służbowe burmistrza

Kto po wejściu w życie nowej ustawy o pracownikach samorządowych powinien ustalić burmistrzowi limit kilometrów do wykorzystania na jazdy lokalne oraz podpisać z nim stosowną umowę?

Publikacja: 17.03.2009 06:02

Podróże służbowe burmistrza

Foto: Fotorzepa, Radek Pasterski RP Radek Pasterski

Odpowiedzi na to pytanie należy szukać w art. 8 ust. 2 ustawy z 21 listopada 2008 r. Zgodnie z jego treścią czynności z zakresu prawa pracy wobec wójta (burmistrza, prezydenta miasta) związane z nawiązaniem i rozwiązaniem stosunku pracy wykonuje przewodniczący rady gminy, a w pozostałej części – wyznaczona przez wójta (burmistrza, prezydenta miasta) osoba zastępująca lub sekretarz gminy, z tym że wynagrodzenie wójta ustala rada gminy w drodze uchwały. Oznacza to, że wyznaczyć burmistrzowi limit kilometrów na podróże służbowe powinien sekretarz gminy lub osoba zastępująca. Z sekretarzem (osobą zastępującą) powinna zostać również zawarta umowa, o której mowa w § 1 ust. 1 rozporządzenia ministra infrastruktury z 25 marca 2002 r.

Pamiętać trzeba również, że limit kilometrów ustala się w zależności od liczby mieszkańców gminy lub miasta, w których zatrudniony jest pracownik – w naszym przypadku burmistrz. Nie może on przekroczyć:

- 300 km – do 100 tys. mieszkańców,

- 500 km – ponad 100 tys. do 500 tys. mieszkańców,

- 700 km – ponad 500 tys. mieszkańców.

[i][b]Podstawa prawna:[/b]

– [link=http://aktyprawne.rp.pl/aktyprawne/akty/akt.spr?id=292862]ustawa z 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych (DzU nr 223, poz. 1458)[/link]

– [link=http://aktyprawne.rp.pl/aktyprawne/akty/akt.spr?id=164348]rozporządzenie ministra infrastruktury z 25 marca 2002 r. w sprawie warunków ustalania oraz sposobu dokonywania zwrotu kosztów używania do celów służbowych samochodów osobowych, motocykli i motorowerów niebędących własnością pracodawcy (DzU nr 27, poz. 271 ze zm.)[/link][/i]

Odpowiedzi na to pytanie należy szukać w art. 8 ust. 2 ustawy z 21 listopada 2008 r. Zgodnie z jego treścią czynności z zakresu prawa pracy wobec wójta (burmistrza, prezydenta miasta) związane z nawiązaniem i rozwiązaniem stosunku pracy wykonuje przewodniczący rady gminy, a w pozostałej części – wyznaczona przez wójta (burmistrza, prezydenta miasta) osoba zastępująca lub sekretarz gminy, z tym że wynagrodzenie wójta ustala rada gminy w drodze uchwały. Oznacza to, że wyznaczyć burmistrzowi limit kilometrów na podróże służbowe powinien sekretarz gminy lub osoba zastępująca. Z sekretarzem (osobą zastępującą) powinna zostać również zawarta umowa, o której mowa w § 1 ust. 1 rozporządzenia ministra infrastruktury z 25 marca 2002 r.

Konsumenci
Pozew grupowy oszukanych na pompy ciepła. Sąd wydał zabezpieczenie
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Sądy i trybunały
Dr Tomasz Zalasiński: W Trybunale Konstytucyjnym gorzej już nie będzie
Konsumenci
TSUE wydał ważny wyrok dla frankowiczów. To pokłosie sprawy Getin Banku
Nieruchomości
Właściciele starych budynków mogą mieć problem. Wygasają ważne przepisy
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Prawo rodzinne
Przy rozwodzie z żoną trzeba się też rozstać z częścią krów