W 2007 roku fundacja WWF (World WideLife Fund ) wypuściła raport o nazwie: „DeeperLuxury Report”, w celu ocenienia aktywności i odpowiedzialności społecznej marek luksusowych. Spośród 10 najbardziej znanych marek na świecie, nawet jednej nie udało się uzyskać najwyższej noty, czyli A+.
Raport ten brał pod uwagę takie kwestie jak: etyczność, odpowiedzialność ekologiczna czy też zaangażowanie udziałowców w politykę firmy. Jedyną marką, która uzyskała relatywnie pozytywną ocenę (C+) była firma L'Oreal, choć „C” nie można w żaden sposób zaliczyć do wybitnego wyniku. Tak znane i poważane na świecie marki jak PPR i Richemont uplasowały się w najniższej półce- „D”, a znana ze swoich pięknych wyrobów jubilerskich włoska firma Bvlgari- na ostatniej pozycji. Globalne konglomeraty, w tym LVMH oraz jedna z najbardziej prestiżowych marek francuskich- Hérmes, zostały ocenione jedynie na „C”. Pomimo iż raport został stworzony w 2007 roku, to wciąż wyniki te są szokujące, również dlatego, że do tej pory jest to jeden z głównych wyznaczników zmian, jakie zaszły wśród organizacji na przełomie ostatnich lat. Niemniej jednak, dzięki medialnemu oddźwiękowi, wiele firm na świecie szybko zrozumiało istotę i rolę, jaką pełni ten konkretny obszar biznesu, czyli CSR. (CorporateSocialResponsibility).
Społeczna odpowiedzialność biznesu polega na budowaniu strategii przy dobrowolnym uwzględnieniu interesów społecznych. Samo zjawisko, a raczej koncept, pojawił się pod koniec XIX wieku w Stanach Zjednoczonych, w czasach ery przedsiębiorców, kiedy rozwój imperiów finansowych całkowicie zdegradował pojęcie etyki w biznesie. Jako rezultat, szybko poszerzające się przestępstwa związane z niepłaceniem podatków, szantażami oraz dyskryminacyjną polityką cenową przyczyniły się do powstania prawa określającego stosunki pomiędzy społeczeństwem, gospodarką i państwem. Kolejny przełom miał miejsce w czasach wielkiego kryzysu, gdzie firmy wcześniej nastawione jedynie na zysk, w dużej mierze zostały obarczone winą i przyczynieniem się do dramatycznej na tamtą chwilę sytuacji ekonomicznej.
Nowy ład Roosevelta ponownie wziął pod uwagę znaczenie odpowiedzialności organizacji względem państwa i stał się tym samym fundamentem do dalszej inwestygacji tematu CSR.
Z biznesowego punktu widzenia, CSR , jeśli poprawnie zrozumiany i wdrożony w organizację i wszystkie jej procesy, staje się niesamowitą wartością dodaną. Nie jest to tylko obowiązek, jaki powinien spełniać każdy obywatel, ale i inwestycja w wizerunek firmy, która szybko może się przerodzić w zysk.