Projekt ten ma na celu nawiązanie twórczego dialogu między klasykami polskiej fotografii, a współczesnymi twórcami.
Zdjęcie, które rośnie jest próbą konfrontacji w formie instalacji fotograficznej idei porządku i bałaganu, statyczności i dynamiki, ładu i entropii. Jest to zderzenie porządku archiwum Tadeusza Sumińskiego z metodą fotograficzną, która ten porządek zaburza. Instalacja składa się z archiwum Sumińskiego i z około 800 fotografii mieszkania oraz archiwum wykonanych przez Nicolas Grospierre'a, powieszonych na ścianach, suficie i podłodze.
Grospierre robi zdjęcie wnętrza pokoju, drukuje je i zawiesza w tym samym pomieszczeniu, by znów zrobić zdjęcie, ponownie je zawiesić i powtarzać tę czynność aż do momentu, kiedy pokój będzie całkowicie zapełniony przez zdjęcia samego siebie. W widoki pokoju wkomponow ane są fotografie Sumińskiego, które organizują entropiczne wiry rozsadzając pozorny porządek i konsekwecsję projektu.
O projekcie czytaj więcej na www.archeologiafotografii.pl